    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Date: Mon, 16 Sep 2024 21:13:07 +0200
    Sender: Myjk <>

    Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200, J.F

    > Czyli to nie jest świetlany pomysł na przyszłość,
    > tylko drobny odzysk co najwyzej.

    Dla ciebie, jak dla szreka, 0 jest lepsze niż jakakolwiek
    dodatnia wartość? Uwzględniłeś w tych swoich "obliczeniach"
    że te turbiny będą korzystać także ze "zwykłego" wiatru
    a nie tylko z tego generowanego przez samochody jak
    "zwykłego" wiatru akurat nie ma?

    > Tu się chłopie nie ma co śmiać.
    > Weź prądnicę elektryczna - produkuje jakąś moc elektryczną, trzeba
    > dostarczyc jakąś moc mechaniczną.
    > Zewrzyj wyjscie ... prąd płynie duzy, ale napięcie na zwierającym
    > drucie malutkie. Mocy na wyjsciu mało.
    > Więc co się z mocą/energią dzieje? Moze nie pobiera?
    >
    > Podobnie np pompa - pompuje, ciecz/gaz zyskuje energię.
    > Zakręcasz zawór ... płyn już nie zyskuje energii.

    > Ostatnio testowałem na takiej dmuchawce do grilla na korbkę - wyraźnie
    > lżej się kręci, jak zatkasz wylot lub wlot.

    Tak, tak, napisz że wiatraki produkujące prąd
    też są bezsensu i lepiej palić wungiel.

    > Wcale nie.

    Wcale tak.

    > Owszem, ale drzewa można wyciąć, barierki - mowi sie trudno - dla
    > bezpieczenstwa, ekrany ... hm ... patrz wyżej :-)

    I co, ktoś wycina/usuwa? Jak zwykle brniesz w opary absurdu.

    > A myslałem, że juz zrozumiałeś.

    Od poczatku wszystko rozumiem, w przeciwieństwie
    do ciebie, bo jak zwykle wymyślasz jakieś bzdury.

    > Nie ma perpetum mobile.

    Perpetuum!

    > Elektryki same siebie nie zasilą.
    > co najwyzej będzie można odzyskać drobną część, która
    > dzisiaj się marnuje.

    Dokładnie tak, i nikt, poza tobą, nie twierdził inaczej.

    --
    Pozdor
    Myjk