  • Data: 2024-09-16 21:49:59
    Temat: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 16 Sep 2024 21:31:51 +0200, J.F

    > Turbina na zwykły wiatr musi byc wysoka.
    > tu na dole, to prawie nie wieje.

    Nie no, wcale.

    > A nie mówię, że bez sensu, tylko pytam się, o ile takie przydrożne
    > turbinki zwiększą opory ruchu samochodów.

    Nic nie pytałeś, tylko jak zwykle od progu
    odpaliłeś (absurdalną) tezę o perpetUm mobile
    jakby to była jedyna słuszna opcja.

    > Nawiasem mówiąc skutki klimatyczne duzych wiatraków, też są do
    > rozważenia, jak już będzie ich duża ilość.
    > Powinny spowolnić wiatry przyziemne ...

    Może to i lepiej, nie bedzie ci beretu zrywać.

    > i jakie będą tego skutki?

    Ziemia się zatrzyma, zgaśnie jądro ziemi, trzeba tam
    będzie wysłać misję wiertniczą żeby odpalili bómbę
    jądrową i odpalili piec.

    > Wcale nie.

    Udowodnij zatem że turbiny dają większe opory samochodom
    niż są w stanie odzyskać. Bo że tak jest z wiatrakiem na
    samochodzie to oczywiste i nawet nie trzeba tego liczyć,
    ale że twoja wyobraźnia mogła to sobie przeorać nieznanymi
    ścieżkami i wypluć analogiczny wynik, to wcale się nie dziwię.

    > Drzewa wycinają, acz z innych przyczyn :-)
    >
    > Barierki stosunkowo małe i pożyteczne.
    >
    > Ale ekrany ... te blisko jezdni, może warto przebadac.

    To badaj.

    > W końcu te elektryki przecież takie ciche,
    > to po co jakies ekrany :-P

    Ty się nigdy nie zmienisz. Są cichsze niż spalinowe złomy,
    co nie jest równoznaczne z tym, że są tak ciche że ekrany
    są zbyteczne.

    > Ja?
    > A kto tu pomyslał, ze elektryki zasilą same siebie dzięki przydrożnym
    > turbinom ?

    Przecież zasilą, w przeciwieństwie do smrodów spalinowych.

    > To spytaj Mastera, co mu się marzyło :-P

    Jak nie zauważyłeś, to on to rozwiązanie piętnował,
    bo jemu się marzy żeby dalej kasę za paliwa i gaz
    ruskim (albo turbanom) pompować.

    --
    Pozdor
    Myjk