  • Data: 2024-09-16 21:31:51
    Temat: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Sep 2024 21:13:07 +0200, Myjk wrote:
    > Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200, J.F

    > Dla ciebie, jak dla szreka, 0 jest lepsze niż jakakolwiek
    > dodatnia wartość? Uwzględniłeś w tych swoich "obliczeniach"
    > że te turbiny będą korzystać także ze "zwykłego" wiatru
    > a nie tylko z tego generowanego przez samochody jak
    > "zwykłego" wiatru akurat nie ma?

    Turbina na zwykły wiatr musi byc wysoka.

    tu na dole, to prawie nie wieje.

    > Tak, tak, napisz że wiatraki produkujące prąd
    > też są bezsensu i lepiej palić wungiel.

    A nie mówię, że bez sensu, tylko pytam się, o ile takie przydrożne
    turbinki zwiększą opory ruchu samochodów.

    Nawiasem mówiąc skutki klimatyczne duzych wiatraków, też są do
    rozważenia, jak już będzie ich duża ilość.
    Powinny spowolnić wiatry przyziemne ... i jakie będą tego skutki?

    > Wcale tak.

    Wcale nie.

    > I co, ktoś wycina/usuwa? Jak zwykle brniesz w opary absurdu.

    Drzewa wycinają, acz z innych przyczyn :-)

    Barierki stosunkowo małe i pożyteczne.

    Ale ekrany ... te blisko jezdni, może warto przebadac.

    W końcu te elektryki przecież takie ciche, to po co jakies ekrany :-P

    > Od poczatku wszystko rozumiem, w przeciwieństwie
    > do ciebie, bo jak zwykle wymyślasz jakieś bzdury.

    Ja?
    A kto tu pomyslał, ze elektryki zasilą same siebie dzięki przydrożnym
    turbinom ?

    > Dokładnie tak, i nikt, poza tobą, nie twierdził inaczej.

    To spytaj Mastera, co mu się marzyło :-P

    J.