-
Data: 2024-09-19 10:16:26
Temat: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 18 Sep 2024 18:54:12 +0200, Myjk wrote:
> Wed, 18 Sep 2024 10:32:48 +0200, J.F
>>>> Znacznie słabiej. A moc to od v^3 zależy.
>>> No tak, ty i te twoje kwantyfikatory.
>> To jaki masz teraz wiatr u siebie, na wysokosci głowy?
>
> Ostatnio to mało łba nie urwie.
A dzisiaj? A przedostatnio?
>
>>> Nie odwracaj kota ogonem, jakie on miał zamiary,
>>> jako konfederacki faszystwoski dzban robiący na
>>> rzecz ruskich i turbanów, to wiadomo. Absurdalną
>>> tezę o perpetUm mobile postawiłeś jednak ty.
>> No ale marzy ci się zasilanie kraju z przydrożnych
>> turbinek, czy już zeszlismy na "dobre i 5%" ?
>> Może i dobre, ale drogie :-)
>
> Marzy mi się, żebyś przestał stawiać głupkowate tezy.
Takie, ze przydrożne turbinki są rozwiązaniem dla OZE w kraju?
Ale to twoja teza ?
Czy też ją uważasz za głupkowatą?
>>> Jak przez wiek (a nawet wieki) jaraliśmy wszystko
>>> co popadnie to takich rozkminek nie było. Powiem
>>> więcej, tacy jak ty nawet teraz nie mają refleksji.
>>> Ale jak trzeba zjebać OZE to jesteś(cie) pierwszy.
>> Bynajmniej. Przeciez często piszę, ze na OZE jesteśmy skazani.
>
> Skoro jesteśmy w twoim mniemaniu skazani na OZE,
> to nie jest to, tak jak pisałem, coś z czego się
> cieszysz. Dlatego rąbiesz każdy pomysł na odzysk
> energii.
Wcale nie każdy. Tylko te głupkowate.
>> Tylko z głową robione, a nie na hurra.
>> Głowa mówi, ze wiatraki muszą być duze i wysokie.
>> Co w zasadzie nikomu nie przeszkadza.
>
> Nie muszą, skoro od dawna są turbiny przydomowe.
To sobie postaw, za rok napisz o wynikach, i potem dopiero pisz o
innych głupkowatych pomysłach.
P.S. popatrz sobie na YT, tam jest paru zwolenników OZE, ale też
realistów.
No chyba, że cię nie doceniam, mieszkasz gdzies na wybrzezu, w górach,
albo w kieleckim, i wiatru ci nie brakuje :-)
>> A że jesteśmy o wiek mądrzejsi, to ja bym:
>> -najpierw policzyl, ile taki wiatrak produkuje energii, a ile jest
>> potrzebne na jego zbudowanie. Bedzie zysk?
>
> Serio byś policzył? Bo na początku to odpaliłeś coś o perpetUm mobile.
Tych przydrożnych, napędzanych przez podmuchy od przejezdzających
samochodów elekrycznych, to nie ma co liczyć :-)
Mowię o tych dużych.
>> -już chciałem napisać, że ptaki się będą musiały nauczyć omijać
>> wiatraki, ale może by najpierw policzyc, ile ich pod wiatrakami leży.
>> Żebyśmy nie skończyli jak Chińczycy.
>
> Uhm, a policzyłeś ile zwierząt zdechło w wyniku wydobycia ropy?
Nie u nas :-P
Ale pamietasz jak sie skończyło gdy towarzysz Mao spojrzał na wróbla ?
>>> Miałeś udowodnić, a nie dalej snuć swoje przypuszczenia.
>>> Podaj choć jeden analogiczny przykład gdzie jest zależność
>>> że dowolny przedmiot stojący w odległości 2m zwiększa opór.
>>
>> Poruszając sie samochod musi rozepchnąc powietrze, na boki i w górę.
>> Wiec jak utrudnisz rozepchnięcie, to będą wieksze opory.
>
> I dlatego postulujesz zamknąć samochód w tunelu, tiaaa...
W tunelu samochody wywołaja stały podmuch w dobrą stronę.
>> Tylko nie założe się, ze 2m to jest wystarczająco blisko, że taka
>> jedna turbinka o szerokości powiedzmy 1m stawi mierzalny opór ...
>> ale ... a jak gęsto chcesz je posstawic ? :-)
>
> Ja nic nie chcę stawiać.
A czemu nie? Postaw sobie przy drodze i się ciesz darmowym prądem :-)
>> No i nie wiem, czy nie będzie innych efektów, które zmniejszą straty.
> Nie wiesz, ale się wypowiadasz.
Jedno jest pewne - jesli ma to pracowac na podmuchach od samochodów,
to samochody, elektryczne ze swoich baterii, będą to napędzać.
No ale on i tak generują podmuchy, które dziś się marnują.
>>>> przy czym dopuszczam, ze w pewnych warunkach one mogą nawet pomóc.
>>>> Takie koryto jakby zrobić, albo tunel, nad jednokierunkową jezdnią.
>>>
>>> W takim wypadku to już lepiej podciśnienie robić
>>> i eliminować opór powietrza.
>>
>> Ale to juz poważna inwestycja.
>> A w takim tunelu samochody mogą robić wiatr w dobrą stronę.
>
> Ale kurwa opory kurwa przecież są wtedy z każdej strony!
Chyba słabo przemyślałeś :-)
>>> Są tym cichsze im mniejsza prędkość. Zresztą masz i se poczytaj:
>>> https://bibliotekanauki.pl/articles/1201819.pdf
>>>
>>> Że zacytuję:
>>> Prowadzone badania potwierdziły, iż:
>>> o pojazdy elektryczne generują znacznie niższy
>>> poziom hałasu niż ich spalinowe odpowiedniki.
>>> Pomiar hałasu dla dwóch identycznych pojazdów
>>> różniących się tylko jednostką napędową,
>>> wykazał różnice na poziomie od 3 do 7 dB(A)
>>> w zależności od prędkości pojazdu. Oznacza to
>>> obniżenie poziomu hałasu od 2 do 5 razy,
>>> o pojazdy elektryczne emitują znacznie niższy
>>> poziom hałasu od spalinowych, szczególnie
>>> w zakresie niskich prędkości do 50km/h. Dla
>>> dwóch pojazdów tego samego typu (Fiat Panda
>>> EV / Fiat Panda diesel) różnice poniżej prędkości
>>> 50km/h wynosiły ok. 7dB i 3 dB dla prędkości
>>> powyżej 50km/h
>>>
>>> Nadmienię tylko, że straszne taczki do testu dobrali.
>>
>> 3dB ... niedużo.
>
> Umiesz czytać? 3-7dB to 2-5x głośniej. Więc fhuj dużo.
3dB to 2x większa moc dzwięku. Taka fizyczna.
Ale ucho jest logarytmiczne, i dla niego nieznacznie
>> Bo chyba nie chcesz wprowadzic limitu 50km/h ? :-P
> Przecież tyle jest w większości przypadków w terenie zabudowanym,
I jak samochody tyle jadą, to ich halas jest problemem ?
> czasem podniesienia do 70 czy 80. Tylko na autostradach i ekspresówkach
> jedzie się szybciej a i tak między Leafem a BMW E30 przy 100/h jest
> 12dB (sic!) różnicy!
Ale czy od silnika?
>>>> Co racja, to racja, przy drodze nie słychac ryku silników, tylko szum
>>>> kół i wiatru :-P
>>> Oczywiście że słychać silniki. Ty nie słyszysz, boś głuchy jak pień.
>> To nagraj :-P
>
> Po pierwsze nagrałem kiedyś różnicę w kabinie PHEVa i Diesla,
> to żeś twierdził że w PHEVie jest ciszej tylko dlatego, że
> telefon przyciszył mikrofon.
telefony tak mają, ze regulują sobie poziom.
> Po drugie, przecież masz wyżej BADANIA zrobione.
A kto zapłacił za wyniki ? :-)
>> Gdzies przy drodze szybkiego ruchu.
> Przeciez były zrobione badania które wykazały że elektryki
> są cichsze, właśnie dlatego że między innymi nie mają
> hałaśliwego silnika, ale też kładzie się nacisk na
> energooszczędność, siłą rzeczy mniejsze opory a co
> za tym idzie mniejszy hałas od powietrza -- zachodzi
> zatem pytanie, czy ty jesteś normalny?
No i super. To teraz czemu nie ma spaliniaków oszczędnych ?
>>>> Może sie uda uzyskac 5% zwrotu, a może tylko straty :-)
>>> No tak, wiadomo że dla ciebie (i dla szreków) 5% < 0%
>> Pod warunkiem, ze choć tyle będzie, i że koszt nie będzie za duży.
>
> A jak będzie więcej, to co wtedy? Świat ci się zawali?
To nadal spytam ile kosztują te turbinki, i o ile podnoszą zuzycie
paliw lub prądu ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.24 15:39 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=