eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
  • Data: 2024-09-19 10:16:26
    Temat: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 18 Sep 2024 18:54:12 +0200, Myjk wrote:
    > Wed, 18 Sep 2024 10:32:48 +0200, J.F
    >>>> Znacznie słabiej. A moc to od v^3 zależy.
    >>> No tak, ty i te twoje kwantyfikatory.
    >> To jaki masz teraz wiatr u siebie, na wysokosci głowy?
    >
    > Ostatnio to mało łba nie urwie.

    A dzisiaj? A przedostatnio?

    >
    >>> Nie odwracaj kota ogonem, jakie on miał zamiary,
    >>> jako konfederacki faszystwoski dzban robiący na
    >>> rzecz ruskich i turbanów, to wiadomo. Absurdalną
    >>> tezę o perpetUm mobile postawiłeś jednak ty.
    >> No ale marzy ci się zasilanie kraju z przydrożnych
    >> turbinek, czy już zeszlismy na "dobre i 5%" ?
    >> Może i dobre, ale drogie :-)
    >
    > Marzy mi się, żebyś przestał stawiać głupkowate tezy.

    Takie, ze przydrożne turbinki są rozwiązaniem dla OZE w kraju?
    Ale to twoja teza ?
    Czy też ją uważasz za głupkowatą?

    >>> Jak przez wiek (a nawet wieki) jaraliśmy wszystko
    >>> co popadnie to takich rozkminek nie było. Powiem
    >>> więcej, tacy jak ty nawet teraz nie mają refleksji.
    >>> Ale jak trzeba zjebać OZE to jesteś(cie) pierwszy.
    >> Bynajmniej. Przeciez często piszę, ze na OZE jesteśmy skazani.
    >
    > Skoro jesteśmy w twoim mniemaniu skazani na OZE,
    > to nie jest to, tak jak pisałem, coś z czego się
    > cieszysz. Dlatego rąbiesz każdy pomysł na odzysk
    > energii.

    Wcale nie każdy. Tylko te głupkowate.

    >> Tylko z głową robione, a nie na hurra.
    >> Głowa mówi, ze wiatraki muszą być duze i wysokie.
    >> Co w zasadzie nikomu nie przeszkadza.
    >
    > Nie muszą, skoro od dawna są turbiny przydomowe.

    To sobie postaw, za rok napisz o wynikach, i potem dopiero pisz o
    innych głupkowatych pomysłach.

    P.S. popatrz sobie na YT, tam jest paru zwolenników OZE, ale też
    realistów.

    No chyba, że cię nie doceniam, mieszkasz gdzies na wybrzezu, w górach,
    albo w kieleckim, i wiatru ci nie brakuje :-)

    >> A że jesteśmy o wiek mądrzejsi, to ja bym:
    >> -najpierw policzyl, ile taki wiatrak produkuje energii, a ile jest
    >> potrzebne na jego zbudowanie. Bedzie zysk?
    >
    > Serio byś policzył? Bo na początku to odpaliłeś coś o perpetUm mobile.

    Tych przydrożnych, napędzanych przez podmuchy od przejezdzających
    samochodów elekrycznych, to nie ma co liczyć :-)

    Mowię o tych dużych.

    >> -już chciałem napisać, że ptaki się będą musiały nauczyć omijać
    >> wiatraki, ale może by najpierw policzyc, ile ich pod wiatrakami leży.
    >> Żebyśmy nie skończyli jak Chińczycy.
    >
    > Uhm, a policzyłeś ile zwierząt zdechło w wyniku wydobycia ropy?

    Nie u nas :-P
    Ale pamietasz jak sie skończyło gdy towarzysz Mao spojrzał na wróbla ?


    >>> Miałeś udowodnić, a nie dalej snuć swoje przypuszczenia.
    >>> Podaj choć jeden analogiczny przykład gdzie jest zależność
    >>> że dowolny przedmiot stojący w odległości 2m zwiększa opór.
    >>
    >> Poruszając sie samochod musi rozepchnąc powietrze, na boki i w górę.
    >> Wiec jak utrudnisz rozepchnięcie, to będą wieksze opory.
    >
    > I dlatego postulujesz zamknąć samochód w tunelu, tiaaa...

    W tunelu samochody wywołaja stały podmuch w dobrą stronę.

    >> Tylko nie założe się, ze 2m to jest wystarczająco blisko, że taka
    >> jedna turbinka o szerokości powiedzmy 1m stawi mierzalny opór ...
    >> ale ... a jak gęsto chcesz je posstawic ? :-)
    >
    > Ja nic nie chcę stawiać.

    A czemu nie? Postaw sobie przy drodze i się ciesz darmowym prądem :-)

    >> No i nie wiem, czy nie będzie innych efektów, które zmniejszą straty.
    > Nie wiesz, ale się wypowiadasz.

    Jedno jest pewne - jesli ma to pracowac na podmuchach od samochodów,
    to samochody, elektryczne ze swoich baterii, będą to napędzać.

    No ale on i tak generują podmuchy, które dziś się marnują.

    >>>> przy czym dopuszczam, ze w pewnych warunkach one mogą nawet pomóc.
    >>>> Takie koryto jakby zrobić, albo tunel, nad jednokierunkową jezdnią.
    >>>
    >>> W takim wypadku to już lepiej podciśnienie robić
    >>> i eliminować opór powietrza.
    >>
    >> Ale to juz poważna inwestycja.
    >> A w takim tunelu samochody mogą robić wiatr w dobrą stronę.
    >
    > Ale kurwa opory kurwa przecież są wtedy z każdej strony!

    Chyba słabo przemyślałeś :-)

    >>> Są tym cichsze im mniejsza prędkość. Zresztą masz i se poczytaj:
    >>> https://bibliotekanauki.pl/articles/1201819.pdf
    >>>
    >>> Że zacytuję:
    >>> Prowadzone badania potwierdziły, iż:
    >>> o pojazdy elektryczne generują znacznie niższy
    >>> poziom hałasu niż ich spalinowe odpowiedniki.
    >>> Pomiar hałasu dla dwóch identycznych pojazdów
    >>> różniących się tylko jednostką napędową,
    >>> wykazał różnice na poziomie od 3 do 7 dB(A)
    >>> w zależności od prędkości pojazdu. Oznacza to
    >>> obniżenie poziomu hałasu od 2 do 5 razy,
    >>> o pojazdy elektryczne emitują znacznie niższy
    >>> poziom hałasu od spalinowych, szczególnie
    >>> w zakresie niskich prędkości do 50km/h. Dla
    >>> dwóch pojazdów tego samego typu (Fiat Panda
    >>> EV / Fiat Panda diesel) różnice poniżej prędkości
    >>> 50km/h wynosiły ok. 7dB i 3 dB dla prędkości
    >>> powyżej 50km/h
    >>>
    >>> Nadmienię tylko, że straszne taczki do testu dobrali.
    >>
    >> 3dB ... niedużo.
    >
    > Umiesz czytać? 3-7dB to 2-5x głośniej. Więc fhuj dużo.

    3dB to 2x większa moc dzwięku. Taka fizyczna.
    Ale ucho jest logarytmiczne, i dla niego nieznacznie

    >> Bo chyba nie chcesz wprowadzic limitu 50km/h ? :-P
    > Przecież tyle jest w większości przypadków w terenie zabudowanym,

    I jak samochody tyle jadą, to ich halas jest problemem ?

    > czasem podniesienia do 70 czy 80. Tylko na autostradach i ekspresówkach
    > jedzie się szybciej a i tak między Leafem a BMW E30 przy 100/h jest
    > 12dB (sic!) różnicy!

    Ale czy od silnika?

    >>>> Co racja, to racja, przy drodze nie słychac ryku silników, tylko szum
    >>>> kół i wiatru :-P
    >>> Oczywiście że słychać silniki. Ty nie słyszysz, boś głuchy jak pień.
    >> To nagraj :-P
    >
    > Po pierwsze nagrałem kiedyś różnicę w kabinie PHEVa i Diesla,
    > to żeś twierdził że w PHEVie jest ciszej tylko dlatego, że
    > telefon przyciszył mikrofon.

    telefony tak mają, ze regulują sobie poziom.

    > Po drugie, przecież masz wyżej BADANIA zrobione.

    A kto zapłacił za wyniki ? :-)

    >> Gdzies przy drodze szybkiego ruchu.
    > Przeciez były zrobione badania które wykazały że elektryki
    > są cichsze, właśnie dlatego że między innymi nie mają
    > hałaśliwego silnika, ale też kładzie się nacisk na
    > energooszczędność, siłą rzeczy mniejsze opory a co
    > za tym idzie mniejszy hałas od powietrza -- zachodzi
    > zatem pytanie, czy ty jesteś normalny?

    No i super. To teraz czemu nie ma spaliniaków oszczędnych ?

    >>>> Może sie uda uzyskac 5% zwrotu, a może tylko straty :-)
    >>> No tak, wiadomo że dla ciebie (i dla szreków) 5% < 0%
    >> Pod warunkiem, ze choć tyle będzie, i że koszt nie będzie za duży.
    >
    > A jak będzie więcej, to co wtedy? Świat ci się zawali?

    To nadal spytam ile kosztują te turbinki, i o ile podnoszą zuzycie
    paliw lub prądu ..


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: