eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
  • Data: 2024-09-17 10:47:34
    Temat: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 16 Sep 2024 21:49:59 +0200, Myjk wrote:
    > Mon, 16 Sep 2024 21:31:51 +0200, J.F
    >> On Mon, 16 Sep 2024 21:13:07 +0200, Myjk wrote:
    >>> Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200, J.F
    >>>> On Fri, 13 Sep 2024 19:32:14 +0200, Myjk wrote:
    >>>>> Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200, J.F
    >>>>>> On Fri, 13 Sep 2024 17:27:57 +0200, Myjk wrote:
    >>>>>>> Fri, 13 Sep 2024 12:23:17 +0200, J.F
    >>>>>>>
    >>>>>>>> Wiatrem generowanym przez ruch tych elektryków?
    >>>>>>>> Na pewno nie :-)
    >>>>>>>
    >>>>>>> Gdyż ponieważ dlaczego nie?
    >>>>>> Bo perpetum mobile by z tego wyszło.
    >>>>>
    >>>>> Perpetuum mobile nie, bo wiadomo że nie wyprodukują tyle
    >>>>> co zużywają samochody które tamtędy przejeżdżają. Ale
    >>>>> jakąś cząstkę z pewnością pokryją. Oczywiście tylko
    >>>>
    >>>> Czyli to nie jest świetlany pomysł na przyszłość,
    >>>> tylko drobny odzysk co najwyzej.
    >>>
    >>> Dla ciebie, jak dla szreka, 0 jest lepsze niż jakakolwiek
    >>> dodatnia wartość? Uwzględniłeś w tych swoich "obliczeniach"
    >>> że te turbiny będą korzystać także ze "zwykłego" wiatru
    >>> a nie tylko z tego generowanego przez samochody jak
    >>> "zwykłego" wiatru akurat nie ma?
    >>
    >> Turbina na zwykły wiatr musi byc wysoka.
    >> tu na dole, to prawie nie wieje.
    >
    > Nie no, wcale.

    Znacznie słabiej. A moc to od v^3 zależy.

    >>>>>>>>>> Ciekawe o ile podnoszą opory powietrza samochodów.
    >>>>>>>>> ROTFL
    >>>>>>>> A co tym smiesznego?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Kupa śmiesznego.
    >>>>>>> O ile podnoszą opory powietrza ekrany dźwiękochłonne?
    >>>>>> Ekrany energii nie produkują.
    >>>>>
    >>>>> ROTFL
    >>>>
    >>>> Tu się chłopie nie ma co śmiać.
    >>>> Weź prądnicę elektryczna - produkuje jakąś moc elektryczną, trzeba
    >>>> dostarczyc jakąś moc mechaniczną.
    >>>> Zewrzyj wyjscie ... prąd płynie duzy, ale napięcie na zwierającym
    >>>> drucie malutkie. Mocy na wyjsciu mało.
    >>>> Więc co się z mocą/energią dzieje? Moze nie pobiera?
    >>>>
    >>>> Podobnie np pompa - pompuje, ciecz/gaz zyskuje energię.
    >>>> Zakręcasz zawór ... płyn już nie zyskuje energii.
    >>>
    >>>> Ostatnio testowałem na takiej dmuchawce do grilla na korbkę - wyraźnie
    >>>> lżej się kręci, jak zatkasz wylot lub wlot.
    >>>
    >>> Tak, tak, napisz że wiatraki produkujące prąd
    >>> też są bezsensu i lepiej palić wungiel.
    >>
    >> A nie mówię, że bez sensu, tylko pytam się, o ile takie przydrożne
    >> turbinki zwiększą opory ruchu samochodów.
    >
    > Nic nie pytałeś, tylko jak zwykle od progu
    > odpaliłeś (absurdalną) tezę o perpetUm mobile
    > jakby to była jedyna słuszna opcja.

    Absurdalne, to było marzenie Mastera, ze przydrożne turbinki starczą
    do napędu samochodów elektrycznych.
    Bo chyba to mu się marzyło, taki rozentuzjazmowany był :-)

    >> Nawiasem mówiąc skutki klimatyczne duzych wiatraków, też są do
    >> rozważenia, jak już będzie ich duża ilość.
    >> Powinny spowolnić wiatry przyziemne ...
    >
    > Może to i lepiej, nie bedzie ci beretu zrywać.

    Może i lepiej, ale pytanie jakie będą dalsze skutki klimatyczne.

    >> i jakie będą tego skutki?

    > Ziemia się zatrzyma, zgaśnie jądro ziemi, trzeba tam
    > będzie wysłać misję wiertniczą żeby odpalili bómbę
    > jądrową i odpalili piec.

    Jeziora wyschną, pola wyschną, lasy spłoną, golfstorm się odwróci ...

    >>>>>> Ale to trywialnej teorii, bo w lepszej ... działanie
    >>>>>> podobne, a nawet większe, więc może i podnoszą straty.
    >>>>> Ewidentnie pozajączkowało ci się z turbiną
    >>>>> zamontowaną NA samochodzie.
    >>>> Wcale nie.
    >>> Wcale tak.
    >> Wcale nie.
    >
    > Udowodnij zatem że turbiny dają większe opory samochodom
    > niż są w stanie odzyskać.

    A im wiecej mocy będziesz chciał z drogi wycisnąc - IMO - tym większe
    ryzyko, ze samochody będą miały większe opory.
    Jedna turbinka gdzies dalej od jezdni, może nie zwiększy oporów.

    > Bo że tak jest z wiatrakiem na
    > samochodzie to oczywiste i nawet nie trzeba tego liczyć,

    Eee tam.
    Znane są pojazdy z wiatrakiem, napędzane wiatrem,
    które poruszając się w kierunku "z wiatrem" osiągają prędkość większą
    niż wiatr !

    >>>>>> Jest też jednak wersja, ze wiaterek od samochodów powstaje, wymaga
    >>>>>> dostarczenia energii ... a co się z nim dalej dzieje, to już
    >>>>>> nieistotne.
    >>>>>>
    >>>>>> IMO - samochód musi "rozepchnąć" powietrze, więc utrudnienie tego
    >>>>>> rozepchnięcia, np przez turbinki w poblizu drogi,
    >>>>>
    >>>>> Skoro turbiny cokolwiek utrudniają, to ekrany też,
    >>>>> i barierki, i drzewa.
    >>>>
    >>>> Owszem, ale drzewa można wyciąć, barierki - mowi sie trudno - dla
    >>>> bezpieczenstwa, ekrany ... hm ... patrz wyżej :-)
    >>>
    >>> I co, ktoś wycina/usuwa? Jak zwykle brniesz w opary absurdu.
    >>
    >> Drzewa wycinają, acz z innych przyczyn :-)
    >>
    >> Barierki stosunkowo małe i pożyteczne.
    >>
    >> Ale ekrany ... te blisko jezdni, może warto przebadac.
    >
    > To badaj.

    przy czym dopuszczam, ze w pewnych warunkach one mogą nawet pomóc.
    Takie koryto jakby zrobić, albo tunel, nad jednokierunkową jezdnią.

    >> W końcu te elektryki przecież takie ciche,
    >> to po co jakies ekrany :-P
    >
    > Ty się nigdy nie zmienisz. Są cichsze niż spalinowe złomy,
    > co nie jest równoznaczne z tym, że są tak ciche że ekrany
    > są zbyteczne.

    Czyli są nieznacznie cichsze od spalinowych ? :-P

    Co racja, to racja, przy drodze nie słychac ryku silników, tylko szum
    kół i wiatru :-P

    >>>>>>>> wyciągasz energię z ruchu samochodów, to samochody
    >>>>>>>> przekazują część energii z paliwa lub baterii.
    >>>>>>>
    >>>>>>> No właśnie, czyli można zasilić samochody elektryczne.
    >>>>>>
    >>>>>> O ile będą spalinowe na drodze. A jak marzenia się spełnią, i ich już
    >>>>>> nie będzie? Albo powiedzmy 90% to będą elektryki ?
    >>>>>
    >>>>> Borze (szreku) zielony. To co wtedy, elektryk
    >>>>> "inny wiatr" generuje niż spaliniak?
    >>>>
    >>>> A myslałem, że juz zrozumiałeś.
    >>>
    >>> Od poczatku wszystko rozumiem, w przeciwieństwie
    >>> do ciebie, bo jak zwykle wymyślasz jakieś bzdury.
    >>
    >> Ja?
    >> A kto tu pomyslał, ze elektryki zasilą same siebie dzięki przydrożnym
    >> turbinom ?
    >
    > Przecież zasilą, w przeciwieństwie do smrodów spalinowych.

    Tobie też się perpetuum marzy?

    Może sie uda uzyskac 5% zwrotu, a może tylko straty :-)

    >>>> Elektryki same siebie nie zasilą.
    >>>> co najwyzej będzie można odzyskać drobną część, która
    >>>> dzisiaj się marnuje.
    >>>
    >>> Dokładnie tak, i nikt, poza tobą, nie twierdził inaczej.
    >>
    >> To spytaj Mastera, co mu się marzyło :-P
    >
    > Jak nie zauważyłeś, to on to rozwiązanie piętnował,
    > bo jemu się marzy żeby dalej kasę za paliwa i gaz
    > ruskim (albo turbanom) pompować.

    A to przepraszam, bo mnie się wydawało, ze się podzielił rewelacyjną
    nowiną :-)

    Czyli Mastera zostawiamy w spokoju ... a Ty co myślisz, rewelacyjny
    wynalazek, po co stawiać jakies 200m wiatraki ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: