eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
  • Data: 2024-09-18 18:54:12
    Temat: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 18 Sep 2024 10:32:48 +0200, J.F

    >>> Znacznie słabiej. A moc to od v^3 zależy.
    >> No tak, ty i te twoje kwantyfikatory.
    > To jaki masz teraz wiatr u siebie, na wysokosci głowy?

    Ostatnio to mało łba nie urwie.

    >> Nie odwracaj kota ogonem, jakie on miał zamiary,
    >> jako konfederacki faszystwoski dzban robiący na
    >> rzecz ruskich i turbanów, to wiadomo. Absurdalną
    >> tezę o perpetUm mobile postawiłeś jednak ty.
    > No ale marzy ci się zasilanie kraju z przydrożnych
    > turbinek, czy już zeszlismy na "dobre i 5%" ?
    > Może i dobre, ale drogie :-)

    Marzy mi się, żebyś przestał stawiać głupkowate tezy.

    >> Jak przez wiek (a nawet wieki) jaraliśmy wszystko
    >> co popadnie to takich rozkminek nie było. Powiem
    >> więcej, tacy jak ty nawet teraz nie mają refleksji.
    >> Ale jak trzeba zjebać OZE to jesteś(cie) pierwszy.
    > Bynajmniej. Przeciez często piszę, ze na OZE jesteśmy skazani.

    Skoro jesteśmy w twoim mniemaniu skazani na OZE,
    to nie jest to, tak jak pisałem, coś z czego się
    cieszysz. Dlatego rąbiesz każdy pomysł na odzysk
    energii.

    > Tylko z głową robione, a nie na hurra.
    > Głowa mówi, ze wiatraki muszą być duze i wysokie.
    > Co w zasadzie nikomu nie przeszkadza.

    Nie muszą, skoro od dawna są turbiny przydomowe.

    > A że jesteśmy o wiek mądrzejsi, to ja bym:
    > -najpierw policzyl, ile taki wiatrak produkuje energii, a ile jest
    > potrzebne na jego zbudowanie. Bedzie zysk?

    Serio byś policzył? Bo na początku to odpaliłeś coś o perpetUm mobile.

    > -już chciałem napisać, że ptaki się będą musiały nauczyć omijać
    > wiatraki, ale może by najpierw policzyc, ile ich pod wiatrakami leży.
    > Żebyśmy nie skończyli jak Chińczycy.

    Uhm, a policzyłeś ile zwierząt zdechło w wyniku wydobycia ropy?

    >>>>> i jakie będą tego skutki?
    >>>
    >>>> Ziemia się zatrzyma, zgaśnie jądro ziemi, trzeba tam
    >>>> będzie wysłać misję wiertniczą żeby odpalili bómbę
    >>>> jądrową i odpalili piec.
    >>>
    >>> Jeziora wyschną, pola wyschną, lasy spłoną, golfstorm się odwróci ...
    >> Włosy ci wypadną, brzuch urośnie. Straszne rzeczy.
    >
    > brzuch już urósł, ale może dzieki temu suszę przeżyję :-)
    >
    >>>> Udowodnij zatem że turbiny dają większe opory samochodom
    >>>> niż są w stanie odzyskać.
    >>>
    >>> A im wiecej mocy będziesz chciał z drogi wycisnąc - IMO - tym większe
    >>> ryzyko, ze samochody będą miały większe opory.
    >>> Jedna turbinka gdzies dalej od jezdni, może nie zwiększy oporów.
    >>
    >> Miałeś udowodnić, a nie dalej snuć swoje przypuszczenia.
    >> Podaj choć jeden analogiczny przykład gdzie jest zależność
    >> że dowolny przedmiot stojący w odległości 2m zwiększa opór.
    >
    > Poruszając sie samochod musi rozepchnąc powietrze, na boki i w górę.
    > Wiec jak utrudnisz rozepchnięcie, to będą wieksze opory.

    I dlatego postulujesz zamknąć samochód w tunelu, tiaaa...

    > Tylko nie założe się, ze 2m to jest wystarczająco blisko, że taka
    > jedna turbinka o szerokości powiedzmy 1m stawi mierzalny opór ...
    > ale ... a jak gęsto chcesz je posstawic ? :-)

    Ja nic nie chcę stawiać.

    > No i nie wiem, czy nie będzie innych efektów, które zmniejszą straty.

    Nie wiesz, ale się wypowiadasz.

    >>> przy czym dopuszczam, ze w pewnych warunkach one mogą nawet pomóc.
    >>> Takie koryto jakby zrobić, albo tunel, nad jednokierunkową jezdnią.
    >>
    >> W takim wypadku to już lepiej podciśnienie robić
    >> i eliminować opór powietrza.
    >
    > Ale to juz poważna inwestycja.
    > A w takim tunelu samochody mogą robić wiatr w dobrą stronę.

    Ale kurwa opory kurwa przecież są wtedy z każdej strony!

    >>>>> W końcu te elektryki przecież takie ciche,
    >>>>> to po co jakies ekrany :-P
    >>>>
    >>>> Ty się nigdy nie zmienisz. Są cichsze niż spalinowe złomy,
    >>>> co nie jest równoznaczne z tym, że są tak ciche że ekrany
    >>>> są zbyteczne.
    >>>
    >>> Czyli są nieznacznie cichsze od spalinowych ? :-P
    >>
    >> Są tym cichsze im mniejsza prędkość. Zresztą masz i se poczytaj:
    >> https://bibliotekanauki.pl/articles/1201819.pdf
    >>
    >> Że zacytuję:
    >> Prowadzone badania potwierdziły, iż:
    >> o pojazdy elektryczne generują znacznie niższy
    >> poziom hałasu niż ich spalinowe odpowiedniki.
    >> Pomiar hałasu dla dwóch identycznych pojazdów
    >> różniących się tylko jednostką napędową,
    >> wykazał różnice na poziomie od 3 do 7 dB(A)
    >> w zależności od prędkości pojazdu. Oznacza to
    >> obniżenie poziomu hałasu od 2 do 5 razy,
    >> o pojazdy elektryczne emitują znacznie niższy
    >> poziom hałasu od spalinowych, szczególnie
    >> w zakresie niskich prędkości do 50km/h. Dla
    >> dwóch pojazdów tego samego typu (Fiat Panda
    >> EV / Fiat Panda diesel) różnice poniżej prędkości
    >> 50km/h wynosiły ok. 7dB i 3 dB dla prędkości
    >> powyżej 50km/h
    >>
    >> Nadmienię tylko, że straszne taczki do testu dobrali.
    >
    > 3dB ... niedużo.

    Umiesz czytać? 3-7dB to 2-5x głośniej. Więc fhuj dużo.


    > Może nawet "nieznacznie"

    Dla ciebie, jako że jesteś głuchy jak pień, to faktycznie nieznacznie.

    > Bo chyba nie chcesz wprowadzic limitu 50km/h ? :-P

    Przecież tyle jest w większości przypadków w terenie zabudowanym,
    czasem podniesienia do 70 czy 80. Tylko na autostradach i ekspresówkach
    jedzie się szybciej a i tak między Leafem a BMW E30 przy 100/h jest
    12dB (sic!) różnicy!

    >>> Co racja, to racja, przy drodze nie słychac ryku silników, tylko szum
    >>> kół i wiatru :-P
    >> Oczywiście że słychać silniki. Ty nie słyszysz, boś głuchy jak pień.
    > To nagraj :-P

    Po pierwsze nagrałem kiedyś różnicę w kabinie PHEVa i Diesla,
    to żeś twierdził że w PHEVie jest ciszej tylko dlatego, że
    telefon przyciszył mikrofon. Po drugie, przecież masz
    wyżej BADANIA zrobione.

    > Gdzies przy drodze szybkiego ruchu.

    Przeciez były zrobione badania które wykazały że elektryki
    są cichsze, właśnie dlatego że między innymi nie mają
    hałaśliwego silnika, ale też kładzie się nacisk na
    energooszczędność, siłą rzeczy mniejsze opory a co
    za tym idzie mniejszy hałas od powietrza -- zachodzi
    zatem pytanie, czy ty jesteś normalny?

    >>> Może sie uda uzyskac 5% zwrotu, a może tylko straty :-)
    >>
    >> No tak, wiadomo że dla ciebie (i dla szreków) 5% < 0%
    >
    > Pod warunkiem, ze choć tyle będzie, i że koszt nie będzie za duży.

    A jak będzie więcej, to co wtedy? Świat ci się zawali?

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: