    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Alternatywa dla BlackBerry
    Date: Thu, 20 May 2010 14:05:54 +0100
    <1b0nuj7th60xd$.dlg@lepper.institute.com> <hsp88a$lqu$1@news.task.gda.pl>
    <3et9yopxv280$.dlg@lepper.institute.com>
    <2...@4...googlegroups.com>
    <r...@l...institute.com>
    <1...@v...googlegroups.com>
    <w...@l...institute.com>
    <4bf1890f$0$2587$65785112@news.neostrada.pl>
    <sa4mpt3urs2q$.dlg@lepper.institute.com> <hssak5$d3e$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <hsuope$qaq$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <ht38le$v5u$1@news.onet.pl>

    Dnia Thu, 20 May 2010 14:07:08 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > Ponieważ atrakcyjność 'push' jest duża, z jednej strony dla
    > marketingowców (pomińmy), z drugiej użytkowa, EMULUJE się go na sieciach
    > typu pull (pierwotna dla działania aktywność klienta, czyli de facto
    > połączenie TCP z jego inicjatywy).

    Bądź łaskawy nie mieszać do tego TCP, bo po pierwsze - to jeszcze do
    niedawna całkiem obca rzecz dla urządzeń BB, po drugie w przypadku całej
    transmisji BB to tylko nośnik, w zasadzie mógłby to być dokładnie
    jakikolwiek protokół.

    BB działa IDENTYCZNIE jak KAŻDY inny telefon. To znaczy w przypadku poczty
    POP3/SMTP odpytuje co zadany czas serwer czy jest nowa poczta. Jak jest, to
    ją ściąga i wyświetla stosowne info. DOKŁADNIE tak działa KAŻDY telefon
    obsługujący pocztę. Tylko oczywiście tu jest to dużo bardziej
    skomplikowane, bo są zaszłości historyczne. Dokładnie moduł komunikacyjny z
    serwerem pocztowym jest wyniesiony z telefonu na serwery RIM w Kanadzie (i
    ZTCW jeszcze 2-3 miejsca na świecie) z którymi łączy się każde urządzenie
    BB tunelem SSL poprzez APN blackberry.net
    To wszystko - po zniknięciu komplikacji w postaci serwerów RIM, otrzymamy
    identyczny telefon jak każdy inny z pocztą (na którym ustawisz sprawdzanie
    poczty co 3-5 minut). I tyle.

    Skąd ta zaszłość? Ano z największego źródła dochodów firmy RIM czyli
    Blackberry Enterprise Server, w skrócie BES. To na tym firma wciąż jeszcze
    zarabia kokosy. 10 lat temu to był jedyny sposób na zapewnienie mobilnej i
    bezpiecznej poczty na telefonach. Bardzo drogie oprogramowanie wymagające
    oddzielnego serwera i połączenia z korporacyjnym serwerem poczty
    Novell/Domino/Exchange. Jako, że te systemy działają online, spięty z nimi
    BES ma informację o nowej poczcie natychmiast. Jest też spięty z serwerami
    RIM takim samym tunelem jak telefon.

    DOKŁADNIE to samo robią wszystkie urządzenia z Microsoft ActiveSync, czyli
    łączące się z serwerem Exchange. Mam na myśli Windows Mobile, iPhone,
    Androidy oraz Nokie z Mail for Exchange. Różnica jest taka, że telefon
    łączy się tunelem SSL nie z pośrednikiem w Kanadzie, a bezposrednio z
    serwerem. Jedno ogniwo mniej, jedno potencjalne miejsce awarii mniej.

    Samo TCP jak wspominałem - jest w zasadzie obce urządzeniom BB, samodzielna
    obsługę internetu wprowadzono OIDP w roku 2005 z którąś tam wersją systemu
    dla jeżynek. Wcześniej jedyne co potrafiło to urządzenie, to zestawienie
    połączenia SSL i NIC WIĘCEJ.

    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
    Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski