  • Data: 2010-05-20 16:23:11
    Temat: Re: Alternatywa dla BlackBerry
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 20 May 2010 17:21:22 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > Zgaszam się, z tym że WAP Push nie ma odpowiednika w HTTP, nie jest w
    > ogóle usługą z tej warstwy. To jest to jak słowo 'prawie' jak z reklamy
    > piwa.
    >
    > Skupiam się na tej częsci blisko telefonu, fakt. W tej części jest
    > sprytny Push.

    Ale sposób jego realizacji w zasadzie nie ma znaczenia.
    I w każdej realizacji push e-mail jest jakaś sygnalizacja od serwera do
    urządzenia, że ma sobie pobrać dalej. A jak to konkretnie jest zrobiona -
    to bardzo niewiele zmienia. Jeżeli cokolwiek.
    Jak bedę zamawiał sobie jakąś elektronikę w Hong Kongu, to wali mnie w
    jakim jezyku będzie mówił pilot samolotu który będzie wiózł paczkę,
    naprawdę.

    Aha - i nie zauważyłem wcześniej kolejnej herezji - to nie jest WAP Push
    (inaczej WAP 1.0) - stosowanie tej wersji WAP zostało zaniechane na skutek
    powszechnego oporu operatorów.

    > Serwer-serwer może odpytywać okresowo po POP3, może po IMAP (Opcja czy
    > podstawowa usługa, nie powiem, wyczytałem nie sprawdzałem) naciągać
    > protokół uzyskując funkcjonalność 'prawie' Push. Jak to jest na sieciach
    > stacjopnarnych, o ile admini nie protestują o obciążenia, mniej mnie
    > obchodzi.

    a szkoda, bo tu jest sedno sprawy, które usiłujesz strywializować od
    początku.
    Poczta przychodzi na serwer SMTP i tam sobie leży. Można ją ściągnąć przy
    pomocy POP3 na urządzenie końcowe (w tym przypadku telefon). Przy czym to
    urządzenie musi sobie sprawdzić co jakiś czas, czy ma co ściągać. Sam fakt,
    czy urządzenie zrobi to samodzielnie, czy też ma jakiegoś pośrednika - nie
    zmienia ogólnej sytuacji, poza prostym faktem, że im więcej pośredników,
    tym więcej miejsc w których mogą się pojawić problemy.

    Jak bedę zamawiał sobie jakąś elektronikę w Hong Kongu, to wali mnie w
    jakim jezyku będzie mówił pilot samolotu który będzie wiózł paczkę,
    naprawdę.

    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
    aka Jan Strybyszewski