  • 1. Data: 2024-08-16 22:19:27
    Temat: karta SIM w laptopie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Normalny logicznie myslący człowiek spodziewa się ze po włożeniu karty
    SIM do laptopa będzie miał w tym laptopie z win 10 internet i
    choć przybliżoną geolokację od stacji bazowych. Ale jak ajest brutalna
    prawda?

    lecz tu na drodze staną mu zjebani architekci programiści polsatu np
    i nie tak łatwo kolego. Musi byc android. i musisz się trzymac prawą
    reką za lewe ucho.

    Czy warto próbowac czy od razu dac sobie spokój?
    Komuś to działa?

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 2. Data: 2024-08-17 01:06:43
    Temat: Re: karta SIM w laptopie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-16, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > reką za lewe ucho.
    >
    > Czy warto próbowac czy od razu dac sobie spokój?

    Ale o tso właściwie? Ostatni raz jak sprawdzałem, z kartą, była po
    prostu opcja mobile broadband w okolicach sieci i działało bez ekstra
    cyrków. Lokalizacji nie szukałem bo sam widzę na wzgórzu przez okno.

    Ale też w co bardziej zamierzchłych czasach z modemami na usb różni
    operatorzy wymagali swojego oprogramowania. Może nadal jacyś wymagają,
    nawet przy wbudowanym modemie?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-08-17 12:40:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2024 21:19:27 +0100, PiteR napisał(a):

> [...]
    > reką za lewe ucho.
    >
    > Czy warto próbowac czy od razu dac sobie spokój?

    Działa. Pracowałem od Win XP do Win 11 oraz sporo linuksów, najczęściej
    debianowe i ubuntu.
    Niektóre modemy mają GSM+GPS.

    W jednym przypadku miewałem problemy: Sierra EM7455 która "gubiła się" w
    Windpws i trzeba jej było po raz kolejny wgrywać flash.

    Jeszcze jedna uwaga:
    Delle, HP czy Lenovo mają "białą listę" i tylko występujące na niej modele
    działają.
    Nawet jak wsadzisz identyczny modem, ale przeznaczony do laptopa innego
    producenta, to nie zadziała.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2024-08-17 14:20:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sie 2024 o 22:19, PiteR pisze:

    > Musi byc android

    IMO przeglądarki znają położenie dzięki
    WiFi bez względu na operacyjny system.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 5. Data: 2024-08-17 18:38:02
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.08.2024 o 22:19, PiteR pisze:

    > Czy warto próbowac czy od razu dac sobie spokój?
    > Komuś to działa?

    Mam ale nigdy nie użyłem. Prościej mi z felefonu udostępnić, bo mam
    abo/nolimit więc co, mam się ograniczać? Fefelon i tak mam ciągle przy
    sobie noi felefon lepszy bo można go na parapecie położyć a lapek w
    kiblu WiFi wyłapie bo GSM często nie ma w kiblu :D

    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-08-23 21:26:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Aug 2024 21:19:27 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > lecz tu na drodze staną mu zjebani architekci programiści polsatu np
    > i nie tak łatwo kolego. Musi byc android. i musisz się trzymac prawą

    Ale o czym piszesz? O internecie, czy o lokalizacji, i w jakiej
    przeglądarce, i czemu polsatu ?

    > Czy warto próbowac czy od razu dac sobie spokój?
    > Komuś to działa?

    J.