  • 1. Data: 2024-08-08 10:30:53
    Temat: Nieaktualny portfel
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Google wyłączył mi możliwość używania aplikacji Portfel w telefonie
    *zbyt stara wersja systemu)
    .
    Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji?

    1. Czy są jakieś alternatywne aplikacje, umożliwiające płacenie kartą
    przez NFC?

    2. Czy laik może wgrać aktualizację Androida, jeśli producent fona
    takiej nie wydał (Sharp C10)?
    Doktoryzowanie się z rootami, czy jak się to zwie wykluczam, fon nie
    jest tego wart, a nigdy tego nie robiłem, więc szkoda czasu.

    3. Czy są na rynku nowe telefony o podobnych gabarytach (14x7 cm - nie
    więcej) i co najmniej nie gorszych parametrach?

  • 2. Data: 2024-08-08 12:55:44
    Temat: Re: Nieaktualny portfel
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 Aug 2024 10:30:53 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji?
    Kupić używkę lub nowy ze średniej półki

> [...]
    > Doktoryzowanie się z rootami, czy jak się to zwie wykluczam, fon nie
    > jest tego wart, a nigdy tego nie robiłem, więc szkoda czasu.
    Kiedyś się temu przyglądałem, rzeczywiście strata czasu.

    > 3. Czy są na rynku nowe telefony o podobnych gabarytach (14x7 cm - nie
    > więcej) i co najmniej nie gorszych parametrach?
    Rozważ większy. Wiecej ekranu a wzrok się psuje. Większa bateria, min. 5
    Ah. Ja bym polecił Motorole z AMOLED, np. G52. Ale się przyjrzyj, co do
    niektórych producent deklaruje upgrady systemu, co do innych nie.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-08-08 13:32:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Kupić używkę lub nowy ze średniej półki

    Nie potrzebuję nawet średniej półki, ale chciałbym coś równie małego.
    Szukałem, nie widzę NIC na rynku, poza Iphone SE, ale wolałbym się nie
    uczyć ponownie nowego systemu.

    > Rozważ większy.

    Nie chcę.
    Na telefonie używam tylko czegoś co muszę pilnie zrobić na wyjściu, i
    do tego mały ekran pasuje, resztę i tak robię na kompie.

    A wielki telefon dyndający na pasku jest gorszy niż mały, mieszczący się
    w portfelo-saszetce.
    Akurat aktualna saszetka jest przerobiona pod C10, wielkość ma taką jak
    powinna (mieszczą się karty, bilon i telefon), a większe to już mega
    niepraktyczne są.

    Bardziej mi zależy na 5G w fonie, bo inne ponoć wyłączają.

    > Wiecej ekranu a wzrok się psuje. Większa bateria, min. 5
    > Ah. Ja bym polecił Motorole z AMOLED, np. G52. Ale się przyjrzyj, co do
    > niektórych producent deklaruje upgrady systemu, co do innych nie.

    A od czego to zależy?
    W sensie że jedna Motka może dostawać a inne nie, czy o coś innego?

    4. Myślałem jeszcze o smartwatchu z takimi funkcjami (nfc + wallet i
    apki bankowe czy inne Medicovery), ale nasi operatorzy nadal nie umieją
    w dublowane e-simy (miałby dzwonić niezależnie, na 1 numerze), więc na
    to jeszcze za wcześnie.

  • 4. Data: 2024-08-08 16:02:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Aug 2024 10:30:53 +0200, w <v91vnt$500$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Doktoryzowanie się z rootami, czy jak się to zwie wykluczam, fon nie
    > jest tego wart, a nigdy tego nie robiłem, więc szkoda czasu.

    Doktoryzowania nie trzeba, ale parę komend z konsoli trzeba wydać.
    Jeżeli telefon ma odblokowany bootloader to jest to stosunkowo proste.

    Jeżeli nie będzie ci się chciało to wystaw na olx i podaj mi linka :D

    > 3. Czy są na rynku nowe telefony o podobnych gabarytach (14x7 cm - nie
    > więcej) i co najmniej nie gorszych parametrach?

    Hehe, chyba iPhony mini :)) Jeszcze jakieś Zenfony mogą się załapać (używane).
    Zobacz Motorola Edge 30 Neo.

  • 5. Data: 2024-08-08 16:05:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Aug 2024 13:32:10 +0200, w <v92abr$500$4@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]

    5Ah wyklucza małe rozmiary, a obecne fony nawet przy 4Ah wytrzymują 2 dni.

    > A od czego to zależy?

    Od widzimisię. Neo Edge 30 maksymalny upgrade do Androida 15. Zresztą nawet
    14-tka starczy na lata (prędzej fon zardzewieje).

    > W sensie że jedna Motka może dostawać a inne nie, czy o coś innego?

    Tak. Z reguły 2 wersje do przodu i koniec.

  • 6. Data: 2024-08-08 16:26:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2024 o 16:02, r...@k...pl pisze:

    > Hehe, chyba iPhony mini :)) Jeszcze jakieś Zenfony mogą się załapać (używane).

    Pytałem o nowe, używany to już mam. ;-)
    A nawet kilka.

    > Zobacz Motorola Edge 30 Neo.

    Za duża.
    14 cm nieprzekraczalne.

    Inaczej użyłbym Szajsunga A20e po żonie...
    Ale jak już się mam przenosić, to wolałbym na nowy, może dłużej posłuży
    i nic nie przestanie działać znienacka.

  • 7. Data: 2024-08-08 16:28:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2024 o 16:05, r...@k...pl pisze:

    > Od widzimisię. Neo Edge 30 maksymalny upgrade do Androida 15. Zresztą nawet
    > 14-tka starczy na lata (prędzej fon zardzewieje).

    No właśnie.
    Problem tylko z tym rozmiarem.

    > Tak. Z reguły 2 wersje do przodu i koniec.

    Ale coś w ogóle dostają....
    Mój ma chyba z 5 czy 6 lat, jakby dostał choć jedną wersję to nie byłoby
    tego problemu.

  • 8. Data: 2024-08-08 18:35:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 10:30:53 +0200, Cavallino wrote:
    > Google wyłączył mi możliwość używania aplikacji Portfel w telefonie
    > *zbyt stara wersja systemu)
    > .
    > Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji?

    Kupić nowy telefon?

    > 1. Czy są jakieś alternatywne aplikacje, umożliwiające płacenie kartą
    > przez NFC?

    Kartą? Karte można wsadzic w etui telefonu :-)

    > 2. Czy laik może wgrać aktualizację Androida, jeśli producent fona
    > takiej nie wydał (Sharp C10)?

    Raczej z wielkim trudem.

    > 3. Czy są na rynku nowe telefony o podobnych gabarytach (14x7 cm - nie
    > więcej) i co najmniej nie gorszych parametrach?

    Kup se większy, może docenisz :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-08-08 18:46:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2024 o 18:35, J.F pisze:

    > Kupić nowy telefon?

    Nie ma w ofercie takich jakbym chciał.

    > Kartą? Karte można wsadzic w etui telefonu :-)

    No więc w międzyczasie znalazłem jedno rozwiązanie, przynajmniej na małe
    kwoty - Blik zbliżeniowy wprost z aplikacji bankowej.
    Nie wymaga Google Pay.

    > Kup se większy

    Za dużo rzeczy musiałbym kupować żeby jedną aplikację zastąpić.

  • 10. Data: 2024-08-08 18:48:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Aug 2024 16:26:18 +0200, w <v92kib$67d$1@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Pytałem o nowe, używany to już mam. ;-)
    > A nawet kilka.

    Może znajdziesz jakiś nowy (poniżej 145mm) :))
    https://www.gsmarena.com/results.php3?nHeightMax=145
    &sOSes=2&sOSversions=2950,2940

    > Za duża.
    > 14 cm nieprzekraczalne.