  • Data: 2013-07-10 22:09:20
    Temat: Re: 4K Ultra Hight Definition TV
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Wymóg ostrości dla plany głównego jest charakterystyczny dla kina.

    A czy w takim przypadku owa strzała nie staje się pierwszym planem?
    Powinna być więc ostra, a zazwyczaj nie jest.

    > Poza tym filmowanie to nie tylko kamera. Komplet obiektywów do kamery
    > filmowej koszuje więcej niż profesjonalna kamera typy RED lub Arri
    > Aleksa.

    Ale my nie o cenie...

    {ciach - fajnie wiedzieć format, z głębią w kamerach jak w aparatach,
    wydaje się naturalne}

    > Z czysto sprzętowej strony nie da się zrobić tego
    > żeby wszystko było ostre i to co blisko i to co daleko.

    Się da, ale nie tradycyjną metodą. Nie będę się wymądrzał, bo się nie
    znam, ale coś czytałem o obiektywie w budowie podobnym do oka owada.
    Z tego co pamiętam, można było sobie wybrać już po rejestracji co ma być
    ostre, a co niekoniecznie. Skoro tak, to pewnie da się taki algorytm
    napisać, żeby wszystko było ostre.

    Jak do
    > produkcji telewizyjnej wchodziły kamery cyfrowe oparte na
    > przetwornikach półprzewodnikowych to wielkości tych przetworników
    > były niewiele większe od przetworników z dzisiejszych kamer
    > internetowych. Z dedykowanymi obiektywami zapewniały bardzo dużą
    > głębię ostrości. W zasadzie cały plan był ostry. Bardzo źle (
    > przynajmniej mnie) oglądało się tak nagrany materiał. Nie wiadomo
    > było co jest planem głównym a co nim nie jest.

    No proszę, nie wiedziałem, nie poczułem nigdy braku pierwszego planu.

    > Film ma to do siebie że reżyser decyduje na czym widz ma skupić uwagę. Jak oglądasz
    film
    > to widzisz go oczami reżysera. Piszesz że chciałbyś widzieć ostrą
    > całą lecącą na Ciebie strzałę. Weź kawałek patyka, ustaw go jak by
    > był lecącą na Ciebie strzałą. I sprawdź czy z odległości pięciu
    > metrów w dobrym oświetleniu początek i koniec patyka będą tak samo
    > ostre. Nie będą.

    Pewnie że nie, ale nie będzie mi to przeszkadzało, gdyż
    najprawdopodobniej oko ustawi się na grot - czyli naturalnie.
    Ten przykład ze strzałą to może nie jest najlepszy, ale obrazuje o co mi
    chodzi. Masz rację pisząc, że reżyser decyduje. Mnie natomiast marzy
    się, aby nie musiał tego robić, niech widz sam zdecyduje. Albo jeszcze
    inaczej, jak widz będzie miał inny pomysł na oglądanie - niech ma taką
    możliwość.

    > To jak w realu nie będą to dlaczego w filmie miały
    > by być. Jeśli by były to oznaczało by to poważny błąd techniczny.
    > Efekt o jakim piszesz można zrobić cyfrowo, z tym że dla widza będzie
    > on mało realistyczny.

    A bo ja wiem, dla mnie jest teraz nie za dobrze.
    W sumie to mało jest filmów 3D, które faktycznie warto zobaczyć 3D.
    Ostatni jaki pamiętam to "Życie Pi". Dużo traci na płasko moim zdaniem,
    a realizacja niczego sobie. Ale to już NTG. :)

    Miłego.
    Irek.N.