  • Data: 2013-07-18 17:21:45
    Temat: Re: 4K Ultra Hight Definition TV
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Jul 2013, AlexY wrote:

    > Nie martwi mnie to, coś tam widzę ale raczej jak obiekt jest w głębi,
    > mózgownica moja odrzuca abstrakcje w stylu "coś wystaje z monitora",

    Umyj monitor.
    Albo ustaw daleko od okna.
    Jeśli mózgownica odrzuca Ci również "abstrakcje" w stylu "coś
    wystaje przez okno", to tylko dlatego, że *widać* że szyba jest
    zamknięta, czyli okno jest brudne, ewentualnie kontrasty za
    duże i "widać szkło".
    Przy czystej szybie i małym konstraście zarówno zewnątrz/wewnątrz
    (w praktycznych warunkach oświetleniowych - przy lub po zmroku)
    jak po każdej stronie oddzielnie, szyby nie widać i mózg nie
    ma czego "odrzucać", przyroda zna przypadki wparowania ze sporą
    prędkością do świeżo umytej szyby :)
    cbdo :)

    > liczb zespolonych nigdy nie zrozumiałem

    Ale w przypadku "3D" (oszustwo, to jest obraz TYLKO stereowizyjny)
    całość problemu sprowadza się do tego, aby był widoczny WYŁĄCZNIE
    obraz.
    Tam nie ma żadnych komplikacji "zespolonych", proste dwa obrazy.

    Zbyt konstrastowy obraz stereo, który nie da się przenieść,
    bo w "cieniach" widać przesł... przewidy (?) z drugiego oka,
    nie da szans na strawne "wyjście z ekranu", tak samo kiepsko
    będzie wyglądał anaglif.
    Dlatego z myciem monitora to nie do końca żart :D
    Podobnie w monitorze nie powinno się nic odbijać, musi być
    widać wyłącznie obraz (również obraz płaski), wtedy stereo
    ma szanse być "prawie rzeczywiste".

    Widać że stereo a nie 3D dopiero przy ruchu głową (poprzecznie
    do monitora), bo pozorny "obrót" kadru jest w drugą stronę :D

    pzdr, Gotfryd