    Date: Fri, 20 Mar 2015 09:50:20 +0100
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: DPF

    Witam,

    temat z cyklu "wzruszyła mnie twoja historia" :)

    Kupiłem Captivę LT 2l. Zrobiłem teraz prawie 4000 i generalnie jestem
    zadowolony, aczkolwiek mam problem z częstym wypalaniem dpf'a.

    Na początku w ogóle nie zwracałem na to uwagi, dopiero kolega mi
    uświadomił, że pracują wentylatory i to znaczy, że się wypala. Zacząłem
    czytać i okazało się, że objawy wypalania dpf występują u mnie co
    50-100-150km. Na jałowym obroty wzrastają do prawie 1000/min. i włączają
    się wentylatory. Średnie zużycia paliwa w tym momencie znacznie wzrasta.

    Pierwsze, co zrobiłem, po zakupie, to wymiana rozrządu w ASO i
    olej/filtry u znajomego. Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu
    opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechałem w trasę 400 km, (teraz
    wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie zapaliła się też
    kontrolka wymiany oleju.

    "Gdy system obliczy, że żywotność oleju dobiega
    końca, wskaże na konieczność jego wymiany.
    Na tablicy wskaźników zapali się lampka
    wymiany oleju silnikowego. Patrz ,,LAMPKA
    WYMIANY OLEJU SILNIKOWEGO". Olej
    należy wymienić jak najszybciej."

    Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo znajomy zmieniając olej nic nie
    resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej. Dpf nadal wypalał się
    tak jak zwykle.

    Zacząłem monitorować stan oleju na bagnecie i nie wzrastał (nawet raz
    jednorazowo spadł o ok 3-4mm)

    Postanowiłem więc pojechać do warsztatu specjalizującego się w DPF,
    celem diagnozy. Podłączyli do kompa, stwierdził, że skoro nic się nie
    zapala, nie wchodzi w tryb serwisowy, nie ma żadnych innych objawów,
    ogólne średnie zużycie paliwa 10l (mierzone fakturami jest w normie dla
    tego wozu), to nie ma podstaw do wycięcia filtra i może się sprawa
    unormuje po czasie, może paliwo i takie tam bla bla, a % zużycia nie są
    w stanie stwierdzić, bo się nie wyświetla w tym modelu, skasowali 100zł
    i odjechałem głupszy niż byłem...

    Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że
    poziom oleju wciąż taki sam (teraz już sprawdzam prawie codziennie).
    Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura
    wypalania. Mechanik podłączył do kompa i stan zapchania filtra 6%,
    ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!! Jestem umówiony na
    sobotę, ma mieć jakiś specjalny komputer oplowski, który niby więcej pokaże.

    Stwierdził też, że moja teoria, że może jednocześnie dolewa ropy do
    oleju i np turbina puszcza olej do dpf'a jest raczej mało
    prawdopodobna... (faktycznie skoro nie zapchany). Nie był też
    zwolennikiem motula, powiedział, że lepszy byłby castrol edge. Mówił
    też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria),
    to nie wypalałby się w ogóle.

    Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość
    sugeruje jest wycięcie filtra? Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty
    3x większe, to może rzeczywiście... Z której strony to ugryźć?

    Pozdrawiam
    Przemek