-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 20 Mar 2015 09:50:20 +0100
From: twistedme <t...@o...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: DPF
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
Message-ID: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 213-92-229-127.serv-net.pl
X-Trace: 1426841421 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 17772 213.92.229.127:52011
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558029
[ ukryj nagłówki ]Witam,
temat z cyklu "wzruszyła mnie twoja historia" :)
Kupiłem Captivę LT 2l. Zrobiłem teraz prawie 4000 i generalnie jestem
zadowolony, aczkolwiek mam problem z częstym wypalaniem dpf'a.
Na początku w ogóle nie zwracałem na to uwagi, dopiero kolega mi
uświadomił, że pracują wentylatory i to znaczy, że się wypala. Zacząłem
czytać i okazało się, że objawy wypalania dpf występują u mnie co
50-100-150km. Na jałowym obroty wzrastają do prawie 1000/min. i włączają
się wentylatory. Średnie zużycia paliwa w tym momencie znacznie wzrasta.
Pierwsze, co zrobiłem, po zakupie, to wymiana rozrządu w ASO i
olej/filtry u znajomego. Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu
opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechałem w trasę 400 km, (teraz
wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie zapaliła się też
kontrolka wymiany oleju.
"Gdy system obliczy, że żywotność oleju dobiega
końca, wskaże na konieczność jego wymiany.
Na tablicy wskaźników zapali się lampka
wymiany oleju silnikowego. Patrz ,,LAMPKA
WYMIANY OLEJU SILNIKOWEGO". Olej
należy wymienić jak najszybciej."
Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo znajomy zmieniając olej nic nie
resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej. Dpf nadal wypalał się
tak jak zwykle.
Zacząłem monitorować stan oleju na bagnecie i nie wzrastał (nawet raz
jednorazowo spadł o ok 3-4mm)
Postanowiłem więc pojechać do warsztatu specjalizującego się w DPF,
celem diagnozy. Podłączyli do kompa, stwierdził, że skoro nic się nie
zapala, nie wchodzi w tryb serwisowy, nie ma żadnych innych objawów,
ogólne średnie zużycie paliwa 10l (mierzone fakturami jest w normie dla
tego wozu), to nie ma podstaw do wycięcia filtra i może się sprawa
unormuje po czasie, może paliwo i takie tam bla bla, a % zużycia nie są
w stanie stwierdzić, bo się nie wyświetla w tym modelu, skasowali 100zł
i odjechałem głupszy niż byłem...
Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że
poziom oleju wciąż taki sam (teraz już sprawdzam prawie codziennie).
Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura
wypalania. Mechanik podłączył do kompa i stan zapchania filtra 6%,
ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!! Jestem umówiony na
sobotę, ma mieć jakiś specjalny komputer oplowski, który niby więcej pokaże.
Stwierdził też, że moja teoria, że może jednocześnie dolewa ropy do
oleju i np turbina puszcza olej do dpf'a jest raczej mało
prawdopodobna... (faktycznie skoro nie zapchany). Nie był też
zwolennikiem motula, powiedział, że lepszy byłby castrol edge. Mówił
też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria),
to nie wypalałby się w ogóle.
Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość
sugeruje jest wycięcie filtra? Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty
3x większe, to może rzeczywiście... Z której strony to ugryźć?
Pozdrawiam
Przemek
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.15 12:24 Marvin
- 20.03.15 12:50 Myjk
- 20.03.15 13:04 twistedme
- 20.03.15 13:29 Marvin
- 23.03.15 11:15 p...@g...com
- 23.03.15 13:58 twistedme
- 23.03.15 14:10 Myjk
- 23.03.15 14:32 twistedme
- 23.03.15 14:46 yabba
- 23.03.15 15:05 Myjk
- 23.03.15 15:08 Myjk
- 23.03.15 15:08 atm
- 23.03.15 16:03 twistedme
- 23.03.15 16:18 twistedme
- 23.03.15 17:12 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=