eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPFRe: DPF
  • Data: 2015-03-23 15:05:50
    Temat: Re: DPF
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 23 Mar 2015 14:32:07 +0100, twistedme

    > No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio
    > podczas wypalania nie było czuć zapachu
    > ropy w kabinie

    Ale zapach paliwa, czy spalin?
    Masz tam dogrzewanie silnika vel webasto?

    > i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju.

    Zresetowałeś (pewnie inspekcję olejową) i jest teraz dobrze?

    > Poza tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać,
    > a w takim przypadku jest to praktycznie nierealne.

    Tak piszą. Ja mam to w nosie. Kiedyś, jak zgłębiałem temat DPF, to
    obserowałem wypalanie na chwilowym, zwiększałem obroty podczas wypalania...

    W końcu stwierdziłem, że to bez sensu. Od 4 lat mam to w dupie i po prostu
    jeżdżę, nie zwracam uwagi na obroty, czy się wypala czy nie -- znaczy nie
    wiem co to DPF. Dwa razy na oczy widziałem kontrolkę DPF. Z rok temu mi
    zabłysła, to sie okazało że 21 tys. przejechałem bez wymiany oleju i
    krzyknęło o zmianę. :P Ot, zapomniałem o serwisie. Drugi raz mi zabłysła i
    wtedy dostałem gratis ograniczenie mocy. Okazało się w serwisie, że się EGR
    zablokował w najgorszym możliwym położeniu, czyli otwartym -- co groziło
    całkowitym zamuleniem DPF -- dlatego komputer ograniczył moc. EGR został
    wyczyszczony (i tu znowu JA dupy dałem, bo w książce jak wół stoi, przy 120
    tkm sprawdzić stan EGR i ew. wyczyścić -- a ja przejechałem 135 tkm) :P DPF
    został serwisowo przepalony (bo jeszcze ze 100km przejechałem w trybie
    awaryjnym więc się zamulił ponad stan awaryjny) i jeżdzę dalej, a komputer
    pokazuje, że filtr jak nowy.

    > Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę,
    > godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h.

    Czyli 2 x 12 minut jazdy ze studzeniem silnika.
    To są krótkie odcinki, jak na diesla.

    > Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego
    > dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to
    > paranoja.

    Ale to tak działa. Wypalanie sadzy skuteczniej przebiega gdy filtr nie jest
    zapełniony. Im więcej sadzy w filtrze, tym większy i dłuższy nakład energi
    do przepalenia potrzebny. U mnie w M6 wypalanie odbywa się co 150-200km ale
    też trwa 15-20min (a przeciętna trasa trwa u mnie 30-60 minut). U Ciebie co
    50-100km ale trwa 5-10 min.

    Niewykluczone, ze masz jakiś program adaptacyjny który stwierdził, że przy
    takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczać wypalanie DPF przy mniejszym
    zapełnieniu, ale częściej -- żeby nie doprowadzić do zamulenia filtra.

    > Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio
    > pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie
    > jazdy może też by mogło tak być :)

    Z tego co widzę, to wcale nie jest oszczędny tryb jazdy. 100-120/h dla
    takiej klockowatej budy przy silniku R4 2.0 to już spory problem.
    Pojedziesz 80-90 to pewnie wykręcisz te 8L. ;>

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: