    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: podczas jazdy - wolna skrzynia biegów (manual)
    Date: Mon, 03 Oct 2011 02:35:19 +0200

    Pacjent Vectra C Z28NET (OPC) 2008, obecnie ~90tyś km
    Od początku posiadania mam ten problem, ale coraz bardziej mnie wkurza -
    skrzynia biegów F-40 (6biegów, manual) jest jakaś strasznie wolna...
    Czuję się jak kierowca Autosana, który miesza metrowym lewarkiem! W
    wszystkich innych moich autach jestem w stanie zmieniać biegi prawie
    "niezauważalnie", pyk i jest, szybki ruch sprzegłem, tak ze nawet nie
    wiadomo kiedy zmieniłem, a tu niby szybkie auto, ale tylko jak na jednym
    biegu jeżdżę?

    Na postoju (silnik zgaszony, lub zapalony, ale na wciśniętym sprzęgle, i
    stoję) - mogę machać biegami jak Kubica, wchodzą wszystkie i wychodzą
    idealnie i bez zwłoki, bez wyczuwalnego jakiegoś większego oporu na
    drążku (poza takim normalnym, że wiadomo że bieg wszedł).

    Podczas jazdy, a zwłaszcza podczas ostrej jazdy (tak dokręcając do
    7000rpm)- bardzo ciężko jest szybko zmienić bieg. Tzn ciężko bieg
    "wychodzi", potem przechodząc drążkiem przez luz - jest chwilę lżej, a
    potem wyraźnie ciężej bieg wchodzi, ale jak już po chwili wejdzie na
    miejsce - to wysprzęglam i bieg jest ok.

    Nie ma sensu szarpać silniej drążek, by szybciej zmienić bieg, bo nie
    idzie - a najwyżej już niby jest na miejscu danego biegu i puszczam
    sprzęgło, drążek wraca na pozycję neutralną, albo zgrzyta skrzynia gdy
    go tam usiłuję przytrzymać.

    Im bardziej "mocno cisnę" - tym kurde dłużej bieg się zmienia.
    Przewalone, zwłaszcza że Z28NET szybko się na 1ce lub 2ce rozpędza... a
    potem dobre 2-3s trwa zmiana biegu na kolejny, jak w ciężarówce!

    Nic nie zgrzyta podczas zmiany biegu (żeby to był problem ze sprzęgłem
    nie do końca wysprzęglającym?), oraz problem nie nasila się od ~30 tyś
    km, ciągle jest tak samo (chyba).
    Może poduszki pod silnikiem+skrzynią, że silnik "kręcony" przechyla się,
    powodując gorszą pracę wybieraka od skrzyni? Ale takie rzeczy to chyba
    tylko w maluchu, gdzie "lizak" się naciągał, gdy skrzynia na poduszkach
    się obracała ;)

    Ki czort? Może ja za dużo wymagam ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski