eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypodczas jazdy - wolna skrzynia biegów (manual)Re: podczas jazdy - wolna skrzynia biegów (manual)
  • Data: 2011-10-03 21:16:33
    Temat: Re: podczas jazdy - wolna skrzynia biegów (manual)
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-03 20:50, Tomasz Pyra pisze:
    >> Ki czort? Może ja za dużo wymagam ;)
    >
    > Z przyczyn do naprawienia - tak jak już wspominano może ciągnie
    > sprzęgło, albo któreś łożysko.
    > Sprawdza się to najprościej przy podniesionych przednich kołach -
    > trzymając samochód z wciśniętym sprzęgłem i włączonym biegiem koła nie
    > powinny się kręcić.
    > Analogicznie przy puszczonym pedale sprzęgła i skrzyni na luzie również
    > koła nie powinny się kręcić (ewentualnie tu jakieś leniwe obracanie się
    > kół jest myślę dopuszczalne, ale takie że bez problemu zatrzymasz to ręką).
    Nie mam warunków by podnieść całe auto, po podniesieniu jednego koła -
    nic się nie kręci, ani na luzie ani na dowolnym biegu z wciśniętym
    sprzęgłem. Ale jest lekka szpera, więc może ona dawać wystarczający opór
    z drugiego koła.

    > Druga sprawa to rozgrzanie skrzyni - na zimnym oleju skrzynia ma prawo
    > chodzić trochę ciężej. Ewentualnie możesz spróbować wymienić olej w
    > skrzyni, jak są różne dopuszczalne to najlżej powinna skrzynia chodzić
    > na najrzadszym.
    Fakt! po dobrym rozgrzaniu (skrzyni, nie silnika, bo ten jest ciepły
    bardzo szybko) jest wyczuwalnie lepiej, ale nadal bez rewelacji jakiej
    bym oczekiwał po wersji OPC

    > Kolejna rzecz która pomaga na szybką zmianę biegów to zamiana gumowych
    > tulejek na końcu linek przy wybieraku na takie same tylko aluminiowe -
    > znacznie to poprawia przełożenie siły z drążka na wybierak, ale efekt
    > uboczny jest taki że działa to też w druga stronę i drążek mocniej drży.
    A niech sobie drży, spróbujemy wymienić jeśli dostanę coś pasującego.

    > A gaz puszczasz przy zmianie tych biegów? Bo cywilne skrzynie nie lubią
    > przerzucania biegów z międzygazem.
    Puszczam, ale to wielki teutoński kloc żelastwa v6, nie spada z obrotów
    jak sportowe R4. W dodatku bez włączenia trybu sport - jest jakiś "filtr
    dolnoprzepustowy" na przepustnicy (elektronicznej oczywiście), który
    powoduje uśrednianie naciśnięcia gazu - gwałtowne puszczenie powoduje
    realnie płynne opadanie "wirtualnego" pedału, więc np szybkie wciśnięcie
    sprzęgła z równoczesnym puszczeniem gazu powoduje chwilowy podskok
    obrotów (do góry! bo przepustnica jeszcze się nie zamknęła a sprzęgło
    już wciśnięte, a po chwili opadniecie rpm do ~800). Na szczęście w
    trybie sport reaguje przepustnica na pedał, a nie na widzimisie komputera.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: