  • Data: 2011-10-03 20:50:29
    Temat: Re: podczas jazdy - wolna skrzynia biegów (manual)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-03 02:35, BartekK pisze:

    > Ki czort? Może ja za dużo wymagam ;)

    Z przyczyn do naprawienia - tak jak już wspominano może ciągnie
    sprzęgło, albo któreś łożysko.
    Sprawdza się to najprościej przy podniesionych przednich kołach -
    trzymając samochód z wciśniętym sprzęgłem i włączonym biegiem koła nie
    powinny się kręcić.
    Analogicznie przy puszczonym pedale sprzęgła i skrzyni na luzie również
    koła nie powinny się kręcić (ewentualnie tu jakieś leniwe obracanie się
    kół jest myślę dopuszczalne, ale takie że bez problemu zatrzymasz to ręką).

    Druga sprawa to rozgrzanie skrzyni - na zimnym oleju skrzynia ma prawo
    chodzić trochę ciężej. Ewentualnie możesz spróbować wymienić olej w
    skrzyni, jak są różne dopuszczalne to najlżej powinna skrzynia chodzić
    na najrzadszym.

    Kolejna rzecz która pomaga na szybką zmianę biegów to zamiana gumowych
    tulejek na końcu linek przy wybieraku na takie same tylko aluminiowe -
    znacznie to poprawia przełożenie siły z drążka na wybierak, ale efekt
    uboczny jest taki że działa to też w druga stronę i drążek mocniej drży.

    A gaz puszczasz przy zmianie tych biegów? Bo cywilne skrzynie nie lubią
    przerzucania biegów z międzygazem.