eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary › Re: to ocali zycie a nie radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    Date: Tue, 15 Mar 2011 17:40:05 +0100
    Organization: private
    Lines: 30
    Message-ID: <4...@p...pl>
    References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl>
    <4d795c39$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d795cde$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
    <4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <illok6$hkf$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
    <ilm14u$m6m$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
    <ilo3i0$tne$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1300207206 10239 87.205.121.39 (15 Mar 2011 16:40:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Mar 2011 16:40:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ilo3i0$tne$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Alexy
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356857
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Alexy,

    Tuesday, March 15, 2011, 5:19:05 PM, you wrote:

    [... bełkot ...]

    Sprawa jest banalnie prosta - zderzak Łagiewki to hucpa. Praw fizyki
    oszukać się nie da.

    Mówienie o zderzeniach sprężystych i pędach miałoby sens w przypadku
    jednolitego obiektu. Kierowca nie jest jednolity z samochodem i nie
    można go do tego samochodu przywiązać.

    Bez względu na to, jak idealnie niesprężyste zderzenie wykombinujesz,
    to jeśli ciało jadące z prędkością V zechcesz zatrzymać na drodze s o
    skończonej długości, to będzie ono podlegać wyliczalnemu opóźnieniu.

    Przekształć sobie wzory s=at^2/2 v=a*t i wyjdzie Ci, że a = v^2/2s i
    przy postulowanej długosci zderzaka 20cm oraz prędkości 50km/h (w
    przybliżeniu 13m/s) otrzymasz opóźnienie samochodu ponad 400m/s^2
    czyli ponad 100g.
    Kierowca nieprzypięty pasami rozplaszczy się na przedniej szybie
    i ją przebije.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: