-
Data: 2011-03-15 17:19:05
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: "Alexy" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnint7e7.umm.tom@tv2.dom.local...
> Nie wiem po co wprowadasz jakąś bełkotliwą interpretację zasady
> zachowania pędu, podczas gdy jest to bardzo proste:
>
> - pęd jest wektorem,
Tylko jak to wytłumaczyć oponentom, którzy nie rozróżniają zderzenia
sprężystego, w którym po zderzeniu jest zachowana cała energia kinetyczna, a
suma pędów jest taka sama jak przed zderzeniem od zderzenia niesprężystego,
w którym energia kinetyczna zamienia się w ciepło, a wektory pędów wzajemnie
się odejmują?
> Nie ma, żadnego sensu we wprowadzaniu "algebraicznej sumy" pędów. To czy
> zderzenie jest sprężyste, czy nie - nie zmienia powyższych punktów.
Próbuję innymi drogami wyjaśnić, że zderzenie sprężyste ma całkiem inny
charakter niż zderzenie niesprężyste.
Próbuję też wytłumaczyć, że Łągiewka budując swój zderzak próbuje osiągnąć
idealne zderzenie niesprężyste o idealnie liniowej charakterystyce sił
hamujących, niezaleznej od prędkości pojazdów.
Próbuję też wyjaśnić, że dotychczasowym strefom zgniotu bardzo daleko jest
jeszcze do zderzeń niesprężystych, a ich charakterystyka sił hamujących jest
bardzo nieliniowa.
Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że strefy zgniotu są projektowane dla
określonej, maksymalnej prędkości zależnej od klasy samochodu i jest to
prędkość 45-65 km/h. Powyżej tej prędkości cała strefa zgniotu ulega
zniszczeniu i po zgnieceniu stref zgniotu pozstaje jeszcze bardzo duża ilość
energii kinetycznej, która bierze udział w zderzeniu niesprężystym, w którym
występują ogromne przeciążenia.
Łągiewka budując swój zderzak chce osiągnąć mechanizm, który niezaleznie od
prędkości zderzenia zachowa charakter zderzenia niesprężystego. Stąd się
właśnie biorą te ogromne różnice przeciążeń pomiędzy zderzakiem Łągiewki, a
obecnie stosowanymi strefami zgniotu.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.11 17:40 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 18:48 J.F.
- 15.03.11 20:32 Alexy
- 15.03.11 20:39 Tomasz Pyra
- 15.03.11 20:43 Tomasz Pyra
- 15.03.11 20:44 Jaroslaw Berezowski
- 15.03.11 21:26 Alexy
- 15.03.11 21:29 Alexy
- 15.03.11 23:01 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 23:44 Tomasz Pyra
- 16.03.11 00:41 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 00:46 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 00:56 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 08:27 Krzysiek Kielczewski
- 16.03.11 20:11 Alexy
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
- Shrek, wzrośnie cena prądu :-)
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
Najnowsze wątki
- 2025-07-14 granice
- 2025-07-14 Awaria VM?
- 2025-07-14 Gdańsk => Programista Kotlin <=
- 2025-07-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-07-14 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-07-14 Wkłady do zniczy...
- 2025-07-14 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu Komputerowego <=
- 2025-07-14 Re: PO chroniło i chroni policyjnych bandziorów [zawiasy za katowanie obywatela (Poznań czerwiec 2012)]
- 2025-07-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-14 Warszawa => Recruiter 360 <=
- 2025-07-14 Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- 2025-07-14 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-07-13 Fałszywe alerty
- 2025-07-12 dlaczego gadacie z tym debilem
- 2025-07-13 Unia Europejska przygotowuje nowy podatek