  • Data: 2011-03-16 22:32:33
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s...@i...i.to.tez.usun.pl>
    napisał w wiadomości news:ilouc5$28ol$1@newsread.aster.pl...

    > Że co?

    Że chyba było już późno :)
    Chodziło mi o to, że po zderzeniach niesprężystych obiekty będą się
    poruszały wolniej niż po zderzeniu sprężystym, po którym obiekty posiadające
    dużo mniejszy pęd lub dużo mniejszą masę otrzymają dużą dawkę energii i
    pędu, co spowoduje, że po odbiciu się mogą się poruszać z dużo większą
    prędkością niż przed zderzeniem. Oczywiście zaczną się poruszać w przeciwnym
    kierunku jak przed zderzeniem.
    Takie zderzenie jest o tyle niebezpieczne, że powoduje ogromne przeciążenia
    dla organizmu, a ponadto zwiększenie prędkości wględnej pasażerów względem
    samochodu w czasie, kiedy ciała zaczną się przemieszczać do przodu pod
    wpływem bezwładności.