eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary › Re: to ocali zycie a nie radary
  • Data: 2011-03-15 18:48:42
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 15 Mar 2011 17:19:05 +0100, Alexy wrote:
    >> - pęd jest wektorem,
    >Tylko jak to wytłumaczyć oponentom, którzy nie rozróżniają zderzenia
    >sprężystego, w którym po zderzeniu jest zachowana cała energia kinetyczna, a
    >suma pędów jest taka sama jak przed zderzeniem od zderzenia niesprężystego,
    >w którym energia kinetyczna zamienia się w ciepło, a wektory pędów wzajemnie
    >się odejmują?

    Nie, Alexy, przy niesprezystym rowniez "suma pędów (po) jest taka sama
    jak przed zderzeniem". Co sie czasem sprowadza do odejmowania.

    Dodatkowo mozemy tu pojazd w zasadzie pominac - znow chodzi o to ze
    pojazd np uderza w drzewo, a kierowca leci dalej.
    Jesli zderzak mialby cos poprawic to musialby na ten lot kierowcy
    wplynac.

    >Próbuję też wytłumaczyć, że Łągiewka budując swój zderzak próbuje osiągnąć
    >idealne zderzenie niesprężyste o idealnie liniowej charakterystyce sił
    >hamujących, niezaleznej od prędkości pojazdów.

    Niestety - wcale sie nie staral.
    Naprodukowales sie, a te liczby nie maja uzasadnienia w konstrukcji.

    >Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że strefy zgniotu są projektowane dla
    >określonej, maksymalnej prędkości zależnej od klasy samochodu i jest to
    >prędkość 45-65 km/h. Powyżej tej prędkości cała strefa zgniotu ulega
    >zniszczeniu i po zgnieceniu stref zgniotu pozstaje jeszcze bardzo duża ilość

    Mozesz niestety miec racje - 5 gwaizdek zobowiazuje.
    Ale czy nie podniesli ostatnio predkosci w tescie ?

    >Łągiewka budując swój zderzak chce osiągnąć mechanizm, który niezaleznie od
    >prędkości zderzenia zachowa charakter zderzenia niesprężystego.

    Znow wymyslasz cos czego tam nie ma.
    A zderzenia samochodow zdecydowanie maja charakter niesprezysty -
    blacha pozostaje pogieta po zderzeniu.

    >Stąd się
    >właśnie biorą te ogromne różnice przeciążeń pomiędzy zderzakiem Łągiewki, a
    >obecnie stosowanymi strefami zgniotu.

    tylko ze jakos tylko jedne badania to stwierdzily, i to tak ze im
    kompletnie wierzyc nie mozna :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: