-
Data: 2011-03-15 18:48:42
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 15 Mar 2011 17:19:05 +0100, Alexy wrote:
>> - pęd jest wektorem,
>Tylko jak to wytłumaczyć oponentom, którzy nie rozróżniają zderzenia
>sprężystego, w którym po zderzeniu jest zachowana cała energia kinetyczna, a
>suma pędów jest taka sama jak przed zderzeniem od zderzenia niesprężystego,
>w którym energia kinetyczna zamienia się w ciepło, a wektory pędów wzajemnie
>się odejmują?
Nie, Alexy, przy niesprezystym rowniez "suma pędów (po) jest taka sama
jak przed zderzeniem". Co sie czasem sprowadza do odejmowania.
Dodatkowo mozemy tu pojazd w zasadzie pominac - znow chodzi o to ze
pojazd np uderza w drzewo, a kierowca leci dalej.
Jesli zderzak mialby cos poprawic to musialby na ten lot kierowcy
wplynac.
>Próbuję też wytłumaczyć, że Łągiewka budując swój zderzak próbuje osiągnąć
>idealne zderzenie niesprężyste o idealnie liniowej charakterystyce sił
>hamujących, niezaleznej od prędkości pojazdów.
Niestety - wcale sie nie staral.
Naprodukowales sie, a te liczby nie maja uzasadnienia w konstrukcji.
>Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że strefy zgniotu są projektowane dla
>określonej, maksymalnej prędkości zależnej od klasy samochodu i jest to
>prędkość 45-65 km/h. Powyżej tej prędkości cała strefa zgniotu ulega
>zniszczeniu i po zgnieceniu stref zgniotu pozstaje jeszcze bardzo duża ilość
Mozesz niestety miec racje - 5 gwaizdek zobowiazuje.
Ale czy nie podniesli ostatnio predkosci w tescie ?
>Łągiewka budując swój zderzak chce osiągnąć mechanizm, który niezaleznie od
>prędkości zderzenia zachowa charakter zderzenia niesprężystego.
Znow wymyslasz cos czego tam nie ma.
A zderzenia samochodow zdecydowanie maja charakter niesprezysty -
blacha pozostaje pogieta po zderzeniu.
>Stąd się
>właśnie biorą te ogromne różnice przeciążeń pomiędzy zderzakiem Łągiewki, a
>obecnie stosowanymi strefami zgniotu.
tylko ze jakos tylko jedne badania to stwierdzily, i to tak ze im
kompletnie wierzyc nie mozna :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.11 20:32 Alexy
- 15.03.11 20:39 Tomasz Pyra
- 15.03.11 20:43 Tomasz Pyra
- 15.03.11 20:44 Jaroslaw Berezowski
- 15.03.11 21:26 Alexy
- 15.03.11 21:29 Alexy
- 15.03.11 23:01 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 23:44 Tomasz Pyra
- 16.03.11 00:41 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 00:46 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 00:56 Sebastian Kaliszewski
- 16.03.11 08:27 Krzysiek Kielczewski
- 16.03.11 20:11 Alexy
- 16.03.11 22:32 Alexy
- 16.03.11 23:03 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=