  • Data: 2009-11-08 16:23:00
    Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > I bywaja takie z 4-ro wypustkowa dla 4 cylindrow.

    To dość oczywiste.

    > W tym powyzej tez juz pewnie nie ma regulatora odsrodkowego.

    No właśnie jest, widziałem.

    > To sie zalatwia elektronicznie ..

    Cała elektronika to maleńki modulik z czterema końcówkami -- dwie
    do cewki czujnika, dwie jako klucz w obwodzie cewki zapłonowej.

    > choc ciekaw jestem jak - opoznic przebieg jest latwo, przyspieszyc nie.
    > Czyzby te czujniki byly ustawione mocno za wczesnie, czy w kontrolerze
    > jest jakis PLL ?

    Przy klasycznej konstrukcji aparatu, to raczej nie może być skuteczne.
    Po obrocie wału o pół obrotu (co tyle mniej więcej pojawiają się
    impulsy) prędkość kątowa może się zmienić, zwłaszcza na wolnych obrotach.
    Dokładnoś wyznaczenia kąta zapłonu będzie niewystarczająca. Natomiast
    w tym francuskim silniku właśnie tak to było -- impulsy generowane za
    wcześnie, a z aktualnej prędkości koła zamachowego wyznaczone ich
    opóźnienie. To można zrobić bardzo precyzyjnie.

    > O ile sie orientuje to na kole z jednej strony jest wystep, a po
    > przeciwnej kilka/zebatka. Ta zebatka jest po to zeby wiadomo bylo
    > ktora polowka kola jest, i zeby wlasciwe dwie iskry generowac.

    No i jeszcze po to, żeby z częstotliwości mijania kolejnych zębów
    wyznaczyć prędkość kątową wału. Bo skoro z drugiej strony jest
    pojedynczy występ, to tamtym czujnikiem się nie da.

    > Czasem to chyba sa oba uklady - czyzby dla niezawodnosci ?

    I układ arbitrażu jak w jakiejś sondzie kosmicznej? Raczej wątpię.

    --
    Jarek