eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Data: 2009-11-11 18:58:51
    Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Karolek napisał:

    >>> Oczywiscie, ze sa dwa czujniki.
    >>> Chocby glupie seicento ma czujnik na wale i na walku rozrzadu.
    >>
    >> A co się dzieje w sytuacji, gdy jako pierwszy awarii ulegnie czujnik
    >> na kole zamachowym?
    >
    > Zgon.

    No to nie są to dwa redundantne systemy (a takie były sugestie).
    Buty też nie stanowią redundancji dla nóg -- bez nóg nie da się
    biegać, a bez butów tak. Choć czasem marnie.

    >>> Takie 3.0d BMW ma czunik na kole i na walku, jak padnie ten na walku to
    >>> silnik pracuje, ale jakby w trybie awaryjnym i nie osiaga pelnej mocy.
    >>
    >> Znowu moge tylko zgadywać. Różnice pomiędzy wałem głównym i wałkiem
    >> rozrządu mogą świadczyć o obciążeniu silnika.
    >
    > Powiem szczerze, ze sam nie wiem po co sa dwa czujniki :> Jeszcze jakby
    > te silniki mialy zmienne fazy rozrzadu to ok.
    >
    >> Rozsądne mi się wydaje, że jeśli braknie tych informacji, należy
    >> nakazać układowi wtrysku obniżenie mocy.
    >
    > I tak w istocie jest.
    > Glowny czujnik to ten na wale, a ten na walku taki jakby dodatkowy, bez
    > ktorego silnik moze pracowac (ale to w sumie zalezy od konstruktora), za
    > to bez tego na wale silnik nie bedzie pracowal (chociaz to tez w sumie
    > zalezy bo sa silniki (diesla), ktore pracuja po odlaczeniu wszystkich
    > czujnikow, z ta roznica ze pracuja zle)

    To całkiem jak w seicento. I całkiem jak w wielu innych przypadkach
    znanych technice. Układ sterowania wtryskiem (i ewentualnie zapłonem)
    silnika może jeszcze korzystać z iluś czujników ciśnienia, temperatury
    i niewiadomoczegojeszcze. Może nawet łączyć się serwerem nymex.com
    żeby mieć świadomość ile aktualnie baryłka ropy stoi. Ale nie są to
    "zapasowe czujniki" tylko działania mające na celu optymalizację
    kontrolowanego procesu (tu: pracy silnika).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: