eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Data: 2009-11-11 18:02:29
    Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Karolek napisał:
    >
    >>>> No to po co jest czujnik polozenia kola zamachowego i czujnik w wlaku
    >>>> rozrzadu ?
    >>> A tak jest? Bo ja zrozumiałem, że chodzi o dwa czujniki przy kole
    >>> zamachowym. Nadal nie sądzę, żeby dwa różne układy pracowały na raz.
    >>> Raczej to jest jak z oczami u kreta -- do końca się jeszcze nie
    >>> uwsteczniły. Może robot składający silniki zamontował oba systemy,
    >>> bo zapomnieli go przeprogramować?
    >> Oczywiscie, ze sa dwa czujniki.
    >> Chocby glupie seicento ma czujnik na wale i na walku rozrzadu.
    >
    > A co się dzieje w sytuacji, gdy jako pierwszy awarii ulegnie czujnik
    > na kole zamachowym?
    >

    Zgon.

    >> W silnikach diesla podobnie.
    >
    > Podobnnie jest z aparatem zapłonowym?
    >

    Co masz na mysli?
    Bo diesel nie ma aparatu zaplonowego, ale to pewnie wiesz... a jezeli to
    czy wystepuja tez dwa czuniki w silnikach z aparatem, to tak, wystepuja
    tez czujniki na walku rozrzadu i na wale.

    >> Takie 3.0d BMW ma czunik na kole i na walku, jak padnie ten na walku to
    >> silnik pracuje, ale jakby w trybie awaryjnym i nie osiaga pelnej mocy.
    >
    > Znowu moge tylko zgadywać. Różnice pomiędzy wałem głównym i wałkiem
    > rozrządu mogą świadczyć o obciążeniu silnika.

    Powiem szczerze, ze sam nie wiem po co sa dwa czujniki :> Jeszcze jakby
    te silniki mialy zmienne fazy rozrzadu to ok.

    > Rozsądne mi się wydaje,
    > że jeśli braknie tych informacji, należy nakazać układowi wtrysku
    > obniżenie mocy.
    >

    I tak w istocie jest.
    Glowny czujnik to ten na wale, a ten na walku taki jakby dodatkowy, bez
    ktorego silnik moze pracowac (ale to w sumie zalezy od konstruktora), za
    to bez tego na wale silnik nie bedzie pracowal (chociaz to tez w sumie
    zalezy bo sa silniki (diesla), ktore pracuja po odlaczeniu wszystkich
    czujnikow, z ta roznica ze pracuja zle)




    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: