-
Data: 2009-11-08 18:47:53
Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan J.F napisał:
>>> No tylko jak zrealizowac ten kat wyprzedzenia, bo jak pisalem -
>>> opoznia sie latwo, przyspiesza impulsy troche gorzej.
>>
>> Czujnikiem na kole zamachowym. Nie było tam takiego? Tylko klasyczny
>> aparat? No to nie wiem, nie widziałem. Teoretycznie może być wszystko,
>> nawet siłowniczek przestawiający mechanicznie głowicę z cewką. Albo
>> głowica z dwiema szczelinami, czyli odpowiednik tego, co Francuz
>> zrobił na kole.
>
> Ale czujnik nie byl przestawiany. Dobor wyprzedzenia byl realizowany
> elektronicznie, w module.
Jaki czujnik, bo się pogubiłem? Przy kole zamachowym, czy w aparacie
zapłonowym?
>> W instrukcji pisali o takich bebechach? I nie napisali po co to?
>
> No napisali - i z nazwy wynikalo ze sa dwa czujniki polozenia :-)
No to nie napisali.
>>> No ale jesli juz dwa czujniki sa, to cos trzeba z nimi zrobic :-)
>> Dlaczego trzeba?
>
> No ale co - ktos sobie tak projektuje ze wsadzi i nie uzywa ?
A czemu nie? Przecież to częsta praktyka przy masowej produkcji.
Tak się robi, gdy przechodzi się z jednego systemu na drugi.
>>>> Może robot składający silniki zamontował oba systemy,
>>>> bo zapomnieli go przeprogramować?
>>> I kabelek zwisa ?
>> Raczej idzie do jakiejś kostki czy łączówki.
>
> No i dalej do komputera, a tam tez ktos musi przewidziec w opisie
> oba czujniki. A potem faktycznie programista moze zapomniec.
A dlaczego musi? Nie musi iść dalej do komputera, jak dojdzie, to
nie musi być do niego podłączone, a jeśłi nawet, to komputer nie
musi się jednym z czujników zajmować. A tak w ogóle, to wcale nie
musi być komputera (w jednej z realizacji).
>>> A jak sie ktorys czujnik zepsuje, to procedura awaryjna jazdy na
>>> jednym .. ale jazdy, a nie stania.
>>
>> Dość naiwne myślenie. Wał oparty na czterech łożyskach nie musi być
>> bardziej stanioodporny od takiego z trzema. Awaria łożyska może
>> polegać na jego zatarciu i unieruchomieniu.
>
> Lozysk jak dajesz 5, to dlatego ze sa mniejsze obciazenia i na
> lozyskach i wale. Lozyska dluzej wytrzymuja a i wal nie peka.
No właśnie. Dlatego. A nie dlatego, że jak któreś szlag trafi,
to będzie się jechać na czterech (a nie stać).
>> Tak samo z prądem -- nigdy nie wiadomo, co i jak się zepsuje,
>> czy awaria jednego systemu nie zakłóci pracy reszty. Łatwiej
>> i bezpieczniej założyć, że się ma nie psuć i projekotwać tak,
>> by się nie psuło.
>
> ale kiedys na pewno sie zepsuje.
Skąd ta pewność? Chyba raczej się zakłada, że nie.
> A jak sie zepsuje to samochod nie pojedzie. Wiec moze lepiej
> drugi czujnik .. i odpowiednie oprogramowanie, zeby nie zaklocal.
Oprogramowanie. Czyli jednak arbitraż jak w sondzie na Jowisza.
Z taką różnicą, że w samochodowym wykonaniu prędzej się porypie
coś w tym układzie przewidywania awarii.
>> Projektowanie prostego układu jakim jest zapłon w samochodzie
>> przy uwzględnieniu różnych scenariuszy co i jak ma się psuć,
>> to jakiś inżynierski koszmar.
>
> A potem wydajesz majatek na serwis gwarancyjny :-)
Chyba że chodzi o wyciąganie pieniędzy od klientów. Nie widzę innych
powodów, by stosować nadmiernie skomplikowane i nieprzetestowane układy.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.09 04:31 Marek Lewandowski
- 10.11.09 06:53 Karolek
- 10.11.09 11:42 Jarosław Sokołowski
- 10.11.09 11:50 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 18:02 Karolek
- 11.11.09 18:58 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 19:43 Karolek
- 11.11.09 20:35 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 20:58 Karolek
- 11.11.09 21:08 Jarosław Sokołowski
- 11.11.09 21:02 Czarek
- 11.11.09 21:15 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=