  • Data: 2009-11-08 15:55:09
    Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 8 Nov 2009 15:14:14 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Ja też tylko oglądałem niedawno taki aparat zapłonowy w jakimś japońskim
    >silniku. Kręcił się dwa razy wolniej od wału silnika (jak to aparat
    >zapłonowy), na ośce była trójkątna krzywka (silnik trzycylindrowy).

    I bywaja takie z 4-ro wypustkowa dla 4 cylindrow.

    >Ale czytałem też kiedyś na temat zapłonu w jakims francuskim samochodzie
    >(chyba Renault). Tam na obwodzie koła zamachowego zrobili dwa występy
    >blisko siebie, a przy tym cewka głowicy. Układ elektroniczny (chyba
    >analogowy, to dawno było) z interwału między impulsami wyznaczał sobie
    >prędkość obrotową silnika, a na tej podstawie regulował opóźninie, po
    >którym ma być odpalana iskra. Regulator odśrodkowy już nie był potrzebny.

    W tym powyzej tez juz pewnie nie ma regulatora odsrodkowego.
    To sie zalatwia elektronicznie .. choc ciekaw jestem jak - opoznic
    przebieg jest latwo, przyspieszyc nie. Czyzby te czujniki byly
    ustawione mocno za wczesnie, czy w kontrolerze jest jakis PLL ?

    >Rozumiem, że współcześnie są nie dwa występy, lecz fragment zębatki?
    >Dobrze rozumiem?

    O ile sie orientuje to na kole z jednej strony jest wystep, a po
    przeciwnej kilka/zebatka. Ta zebatka jest po to zeby wiadomo bylo
    ktora polowka kola jest, i zeby wlasciwe dwie iskry generowac.

    Czasem to chyba sa oba uklady - czyzby dla niezawodnosci ?

    J.