eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Sun, 08 Nov 2009 16:55:09 +0100
    Organization: -
    Lines: 31
    Message-ID: <n...@4...com>
    References: <hcmsrq$vdu$1@news.onet.pl> <hcn2ff$ioj$1@news.onet.pl>
    <hcn2u6$k5l$1@news.onet.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
    <hcnnuc$101n$1@news2.ipartners.pl> <7...@m...uni-berlin.de>
    <v...@4...com>
    <9...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1257695693 20264 82.143.187.50 (8 Nov 2009 15:54:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Nov 2009 15:54:53 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575131
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 8 Nov 2009 15:14:14 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Ja też tylko oglądałem niedawno taki aparat zapłonowy w jakimś japońskim
    >silniku. Kręcił się dwa razy wolniej od wału silnika (jak to aparat
    >zapłonowy), na ośce była trójkątna krzywka (silnik trzycylindrowy).

    I bywaja takie z 4-ro wypustkowa dla 4 cylindrow.

    >Ale czytałem też kiedyś na temat zapłonu w jakims francuskim samochodzie
    >(chyba Renault). Tam na obwodzie koła zamachowego zrobili dwa występy
    >blisko siebie, a przy tym cewka głowicy. Układ elektroniczny (chyba
    >analogowy, to dawno było) z interwału między impulsami wyznaczał sobie
    >prędkość obrotową silnika, a na tej podstawie regulował opóźninie, po
    >którym ma być odpalana iskra. Regulator odśrodkowy już nie był potrzebny.

    W tym powyzej tez juz pewnie nie ma regulatora odsrodkowego.
    To sie zalatwia elektronicznie .. choc ciekaw jestem jak - opoznic
    przebieg jest latwo, przyspieszyc nie. Czyzby te czujniki byly
    ustawione mocno za wczesnie, czy w kontrolerze jest jakis PLL ?

    >Rozumiem, że współcześnie są nie dwa występy, lecz fragment zębatki?
    >Dobrze rozumiem?

    O ile sie orientuje to na kole z jednej strony jest wystep, a po
    przeciwnej kilka/zebatka. Ta zebatka jest po to zeby wiadomo bylo
    ktora polowka kola jest, i zeby wlasciwe dwie iskry generowac.

    Czasem to chyba sa oba uklady - czyzby dla niezawodnosci ?


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: