  • Data: 2009-11-08 15:14:14
    Temat: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > Sorry, myślałem, że "rozetka" odnosi się do zębatego zadajnika na wale
    > silnika. On ma sporo zębów i sygnał przy 1000rpm jest rzędu 100Hz. Ale
    > ja to znam tylko potocznie, więc nie upieram się przy niczym.

    Ja też tylko oglądałem niedawno taki aparat zapłonowy w jakimś japońskim
    silniku. Kręcił się dwa razy wolniej od wału silnika (jak to aparat
    zapłonowy), na ośce była trójkątna krzywka (silnik trzycylindrowy).
    Jak wierzchołek trójkąta przechodził przed cewką głowicy, to strzelało
    iskrą. Można też było posmyrać cewkę śrubokrętem, też była iskra.

    Ale czytałem też kiedyś na temat zapłonu w jakims francuskim samochodzie
    (chyba Renault). Tam na obwodzie koła zamachowego zrobili dwa występy
    blisko siebie, a przy tym cewka głowicy. Układ elektroniczny (chyba
    analogowy, to dawno było) z interwału między impulsami wyznaczał sobie
    prędkość obrotową silnika, a na tej podstawie regulował opóźninie, po
    którym ma być odpalana iskra. Regulator odśrodkowy już nie był potrzebny.
    Rozumiem, że współcześnie są nie dwa występy, lecz fragment zębatki?
    Dobrze rozumiem?

    --
    Jarek