  • Data: 2012-05-02 17:49:17
    Temat: Re: przetwornica BUCK na LM2673 - dziwne zjawisko...
    Od: sundayman <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale po co mi płodne? Ja juz za stary na rozmnażanie ;)

    No, przecież jest tyle skutecznych metod zabezpieczania... :)

    > Dokładnie tak.

    Ale, że co znaczy ?

    > 1. Rilimit raczej 8k2

    No, tak faktycznie. Ale to nic nie zmienia w temacie problemu ze startem.

    > 2. Spróbuj pokombinowac z pojemnością kondensatora soft-start. W
    > stronę większej.

    Dałem max. 10n. Więcej się bałem. Bez zmian niestety.
    Czy dalsze zwiększanie czymś grozi ?

    > 3. Czym obciążasz w czasie testów a czym masz zamiar obciążać
    > normalnie?

    W tej chwili za obciążenie mi robi spiralka grzewcza, taka coś ala z
    żelazka. Toto ma za 30 cm długości, i bardzo ładnie się sprawdza.
    Na takiej mam zrobione np. sztuczne obciążenie do uruchamiania wzmacniaczy.

    Nie wiem ile ma omów, ale tak przy 15 cm daje około 1.5A poboru.
    Przy skróceniu do 7 ciągnie 3A i zaczyna świecić :)
    Czyli to praktycznie rezystancyjne obciążenie.

    Docelowo zaś silnik DC 24V/70W max.
    Pobiera bez obciążenia około 1A.

    I na jednym i na drugim obciążeniu przetwornica zachowuje się dokładnie
    tak samo...

    W pierwszej chwili myślałem , że problemem jest Cin.
    Że np. Iripple jest za mały.
    Ale, to by chyba powodowało tętnienia (a nie ma), a po drugie - jak
    przetwornica chodzi - no to chodzi cacy. No to myślę, że chyba powinno
    być OK ?

    Zmniejszyłem R ilim, bo silnik pobiera prąd trochę nierówno - skacze mu
    ten prąd. Ale po pierwsze to nic nie dało, po drugie na "spiralce" jest
    to samo...