  • Data: 2012-05-11 15:33:18
    Temat: Re: przetwornica BUCK na LM2673 - dziwne zjawisko...
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-11 15:16, sundayman pisze:

    > No i jedno i drugie - poziom tego zabezpieczenia jest ustawiany
    > programowo, czyli najpierw mam pomiar napięcia na rezystorze wpiętym w
    > szereg z silnikiem. Tyle, że dokładność wymagania niewielka.
    > Zresztą, silnik pobiera nierówno - bo napędza pompkę, i waha się ten
    > pobór cyklicznie.

    Zawsze można drugą stronę komparatora ustawiać ;)

    > układzik w przetwornicy też jest gorący przy poborze 3A, ale - obchodzi
    > się bez radiatora (znaczy miedź z PCB wystarcza).
    > Wolałbym w sumie nie dawać radiatora, bo mam mało miejsca...
    > Z drugiej strony jednak sprawa jest otwarta, nawet obudowę mogę ew.
    > powiększyć...

    Ten układ (L6203, bo ja takiego używam, ale są i inne z tej rodziny)
    jest w dość dużej obudowie, ale pewnie porównywalnej z wielkością dławika.

    > No tak, u mnie ma być tylko ON/OFF. Ważniejsze zachowanie takiej samemj
    > pracy (w sensie mocy silnika, obrotów) niezależnie od napięcia
    > wejściowego urządzenia. Znaczy, oczywiście chodzi o dokładność rzędu 10%.

    To już musisz sprawdzić, czy dasz radę taką charakterystykę ustawić.

    > Zaletą przetwornicy jest to, że nie muszę zajmować się sam pomiarem
    > zasilania i potem sterowaniem PWM.

    Zdecydowanie!

    > Ale na pewno sprawdzę tą opcję, bo to faktycznie trochę jest
    > przerost formy nad treścią, i taka wersja jak twoja jest logiczniejsza.

    Na pewno są to tematy wymagające przemyślenia i przetestowania. Ja też
    miałem ochotę dać pomiar prądu i dodatkową obsługę, ale w którymś
    momencie zrezygnowałem, i okazało się, że właściwie nie ma problemu.

    Pozdrawiam

    DD