eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press] dzwon motocykla z autem :-(Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2
    .nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <htivoj$n67$1@news.onet.pl> <htivud$omg$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfd0655$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bfd1be6$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 27 May 2010 05:24:35 GMT
    Lines: 41
    Message-ID: <4bfe0213$0$2586$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1274937875 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2586 80.52.166.102:36094
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Original-Bytes: 3092
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284002
    [ ukryj nagłówki ]

    KJ Siła Słów wrote:

    > Równie dobrze mógł gwałtownie uderzyć przednim hamulcem i wtedy przód
    > idzie w uślizg momentalnie, w hamowaniu moto trzeba "budować
    > hamowanie" czyli najpierw skompresować przednie zawieszenie hamulcem
    > żeby dociążyć przednie koło a potem wciskać hamulec do granicy
    > przyczepności (a czasem zdaży się że poza ta granicę).

    Nie czaruj mnie tutaj, co prawda motocyklem nie jeździłem, ale hamowanie
    wiele razy rowerem z hydraulicznymi hamulcami z prędkości rzędu 50-70 nie
    tylko na płaskim asfalcie i nie lądowałem z tego powodu na glebie. Jak
    ktoś nie umie zahamować awaryjnie danym pojazdem to powinien się nauczyć,
    a już na pewno powinien to zrobić zanim zacznie przekraczać limit
    prędkości ~dwukrotnie.

    >> a zaraz za nim już
    >> zatrzymał, to pewnie wyjściowo miał grubo ponad setkę.
    >
    > Dla mnie jakąś tam podstawę do oceny prędkości w momencie upadku moto
    > dawałby dystans jaki przerolował po asfalcie. Ale obraz jest z dwóch
    > kamer i nie wiadomo jaka jest długość całej stacji.

    Ale to ile miał w momencie upadku to akurat łatwo oszacować na podstawie
    średniej prędkości w kadrze, na początku którego upadł. Skoro ta prędkość
    wynosiła przynajmniej 60 km/h to na początku kadru miał pewnie, nie wiem,
    70, 80. Tyle, że istotne jest ile miał zanim zaczął w ogóle hamować, a
    tego w kadrze już nie widać, można jednak przypuszczać, że nie przewrócił
    się z wrażenia na widok Uno tylko najpierw wytracił trochę prędkości za
    pomocą hamulców. Pytanie -- ile.

    > Sądzac po tym że koncówkę lotu swobodnego miał powiedziałbym "ładną" i
    > kontrolowaną obstawiam że upadek z moto nie był przy dużej prędkości i
    > że wcale nie musiał wcześniej zapierdalać jak dziki.

    W okolicy Uno miał ok. 50 km/h, czyli zapewne tyle ile powinien tam
    jechać (a wcześniej hamował, wyglebił się i przejechał kilkanaście metrów
    po asfalcie).

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: