  • Data: 2010-05-27 12:05:16
    Temat: Re: [press] dzwon motocykla z autem :-(
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    to pisze:

    > Nie czaruj mnie tutaj, co prawda motocyklem nie jeździłem, ale hamowanie
    > wiele razy rowerem z hydraulicznymi hamulcami z prędkości rzędu 50-70 nie
    > tylko na płaskim asfalcie i nie lądowałem z tego powodu na glebie.

    Acha, czyli sie znasz. Rozumiem, ze roznica miedzy sila docisku jaka
    potrafi wygenerowac np. moja pompa hamulcowa Beringera jest w porownaniu
    do tego co potrafi rowerowy hamulec hydrauliczny jest pomijalna i nie
    wplywa Ci na tok rozumowania ?

    > Jak
    > ktoś nie umie zahamować awaryjnie danym pojazdem to powinien się nauczyć,

    Mam wszelkie podstawy uwazac, ze kierowca auta widzial moto, tak samo
    jak motocyklista widzial ze auto stoi bo ma mu ustapic pierwszenstwa,
    wiec jechal swoje. A wcale nie musial jechac jakos szybko.
    Swiat sie zmienil nagle kiedy kierowca auta zdecydowal sie ze on zdąży i
    uwierz mi latwo spanikowac w takim momencie.
    Choc oczywiscie madrzyc sie zza klawiatury jest jeszcze latwiej.

    > a już na pewno powinien to zrobić zanim zacznie przekraczać limit
    > prędkości ~dwukrotnie.

    Wiesz tez z jaka predkoscia gosc jechal?

    > Ale to ile miał w momencie upadku to akurat łatwo oszacować na podstawie
    > średniej prędkości w kadrze, na początku którego upadł. Skoro ta prędkość
    > wynosiła przynajmniej 60 km/h to na początku kadru miał pewnie,

    bzdury piszesz.

    > nie wiem,

    O, tu sie zgadza - nie wiesz.
    I na tym sie skup.

    >Pytanie -- ile.

    Przy tzw. panic braking ?
    Bardzo niewiele.

    > W okolicy Uno miał ok. 50 km/h, czyli zapewne tyle ile powinien tam
    > jechać (a wcześniej hamował, wyglebił się i przejechał kilkanaście metrów
    > po asfalcie).

    Jesli poszedl na ziemie przy 50 km/h to nie przelecial 15 metrow.
    Przy 50 km/h to droga hamowania kolami do dolu wynosi okolo 12 metrow.
    Dystans na jakim zatrzymuje sie czlowiek wyrzucony z moto przy tej
    predkosci jest duzo wiekszy, bo hamowanie jest duzo mniejsze.
    Poza tym dystnas jest bardoz rozny i zalezy od tego czy sie roluje czy
    slizga na plecach czy tez rzuca nim jak worem kartofli.

    KJ