  • Data: 2012-04-24 20:32:16
    Temat: Re: pradnice
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    McGayver <g...@t...aol.com> napisał(a):

    > Przecież to "amerykanie" finansowali komunizm i faszyzm, czyli na to wygląda
    > że komunizm, faszyzm i demokracja to jedno i to samo, tylko nazwa inna.

    > Bajeczka na poziomie komunistycznych i kapitalistycznych frazesów!
    > Duże dużo kosztuje i drogo produkuje, taka jest prawda!
    > Jak nie wierzysz to wspomnij te DUŻE PGRy które miały wykończyć małe
    > prywatne gospodarstwa rolne i faktycznie wykończyły, ale jak PGRom skończyły
    > się kosmiczne dotacje to upadły szybciej niż powstały, dokładnie tak samo
    > wygląda polityka dużych korporacji, tam nie koszty sie liczą, ale idee
> [...]
    tanią demagogię uprawiasz i jeszcze sam w kolano sobie strzelasz. Wszyscy
    wiedzą że większość PGRów się wykończyła bo była źle zarządzana i nieustająco
    rozkradana przez robotników. Nie przez wielkość padły bo jak by przez wielkość
    padały gospodarstwa wielkoobszarowe to w kapitalizmie były by same małe do 2
    hektarów. Elektrownią trudno jest źle zarządzać. A i ukraść nie ma co żeby się
    wyłożyła. Leci woda kręci turbinę generator robi prąd. Co tam jest do
    ukradzenia jak wyrób gotowy jest niematerialny? Wodę czy prąd? Gniazdek w
    kiblu nie ma co liczyć bo one pierwszego dnia były ukradzione i to nie przez
    sekretarza POP czy dyrektora. Duże jest efektywniejsze. Ktoś napisał w tym
    temacie że w jakiejś fabryce były generatory i włączali je w warunkach
    awaryjnych. Kotłowały dwa razy więcej węgla na kilowatogodzinę niż
    profesjonalna elektrownia. Mogę uznać że masz rację ale musisz określić co w
    dużej elektrowni można ukraść żeby była mało efektywna albo jak w PRL można
    było źle zarządzać elektrownią. Oczywiście dyrektor mógł by zarządzić
    wyłączenie bez powodu elektrowni. Władza potraktowała by to jako sabotaż i by
    poszedł do pierdla. Po co miał by coś takiego robić jak bardzo dobrze zarabiał?