eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapradniceRe: pradnice
  • Data: 2012-04-25 08:02:21
    Temat: Re: pradnice
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 00:39:15 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
    >> Ja bym był ostrożny przy porównywaniu napędów tylko na podstawie
    >> sprawności. Jak ktoś miał dostęp do węgla, a do ropy nie, to silnik
    >> parowy był dla niego lepszy.
    >
    > Ale wiesz - bunkier węglowy to się po prostu handlowo nie opłaci...
    > Zamiast frachtu wozimy bunkier - czyli na przewozie paliwa nie
    > zarabiamy. Bunkrowanie jednostek pływających mazutem zaczęło się od
    > okrętów wojennych - bo znacząco w porównaniu z węglem zwiększało to ich
    > zasięg (a o koszty mało kto pytał). Potem w żegludze handlowej ktos
    > doszedł do wniosku że jak weźmie trzy razy mniej trochę droższego paliwa
    > to w to miejsce zabierze dodatkowy fracht i zarobi więcej jak do paliwa
    > dołożył.

    Czy to jest tak trzy razy mniej to mialbym watpliwosci - cieplo spalania,
    gestosc, gestosc nasypowa itp. Na palaczach mozna zaoszczedzic, choc dzis
    pewnie by automat podawal.

    A gdzies tam sie doczytalem ze elektrownie na turbinach gazowych lepsze, bo
    budowa szybsza i szybciej sie zarabia zamiast odsetki placic. Wiec i takie
    czynniki sie zdarzaja.

    > Czasem nawet statki z maszyną parową pędzono mazutem - a maszyna parowa
    > ma w porównaniu z dieslem czy turbiną naprawdę nikłą sprawność.

    Jakas w miare nowoczesna ma chyba dosc wysoka sprawnosc.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: