eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapradnice › Re: pradnice
  • Data: 2012-04-25 00:56:43
    Temat: Re: pradnice
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):

    > U=BFytkownik Jaros=B3aw Soko=B3owski napisa=B3:
    > > Pan Tomasz W=F3jtowicz napisa=B3:
    > >
    > >> Dla przyk=B3adu MS Batory z 1935 roku by=B3 dieslem, natomiast jego na=
    > st=EApca
    > >> TTS Stefan Batory z 1952 mia=B3 turbiny parowe, co r=F3wnie=BF by=B3o =
    > traktowane
    > >> jako state-of-the-art. Nap=EAd turbin=B1 parow=B1 ma sprawno=B6=E6 por=
    > =F3wnywaln=B1 z
    > >> dieslem, wi=EAc do dzi=B6 traktuje si=EA je jako nap=EAdy r=F3wnorz=EA=
    > dne technicznie.
    > >>
    > >> Jako ciekawostk=EA podam te=BF, =BFe w latach 30 spopularyzowa=B3o si=EA=
    > spawanie
    > >> kad=B3uba w miejsce nitowania. Dlatego kiedy w 1948 roku zwodowano
    > >> "So=B3dka" - pierwszy polski powojenny statek, z nitowanym kad=B3ubem =
    > i
    > >> maszyn=B1 parow=B1 t=B3okow=B1, to tak jakby go od razu do muzeum budo=
    > wali :-D
    > >
    > > Ja bym by=B3 ostro=BFny przy por=F3wnywaniu nap=EAd=F3w tylko na podsta=
    > wie
    > > sprawno=B6ci. Jak kto=B6 mia=B3 dost=EAp do w=EAgla, a do ropy nie, to =
    > silnik
    > > parowy by=B3 dla niego lepszy.
    >
    > Ale wiesz - bunkier w=EAglowy to si=EA po prostu handlowo nie op=B3aci...=
    > =20
    > Zamiast frachtu wozimy bunkier - czyli na przewozie paliwa nie=20
    > zarabiamy. Bunkrowanie jednostek p=B3ywaj=B1cych mazutem zacz=EA=B3o si=EA=
    > od=20
    > okr=EAt=F3w wojennych - bo znacz=B1co w por=F3wnaniu z w=EAglem zwi=EAksz=
    > a=B3o to ich=20
    > zasi=EAg (a o koszty ma=B3o kto pyta=B3). Potem w =BFegludze handlowej kt=
    > os=20
    > doszed=B3 do wniosku =BFe jak we=BCmie trzy razy mniej troch=EA dro=BFsze=
    > go paliwa=20
    > to w to miejsce zabierze dodatkowy fracht i zarobi wi=EAcej jak do paliwa=
    > =20
    > do=B3o=BFy=B3.
    > Czasem nawet statki z maszyn=B1 parow=B1 p=EAdzono mazutem - a maszyna pa=
    > rowa=20
    > ma w por=F3wnaniu z dieslem czy turbin=B1 naprawd=EA nik=B3=B1 sprawno=B6=
    > =E6.
    >
    > --=20
    > Darek
    >
    Oj oj żebyś się nie pomylił. Statki rzeczne pływające po Missisipi były
    napędzane maszynami tłokowymi o trzykrotnym rozprężaniu. Ponad 40% sprawności
    silniki miały. Jedyna wada że bardzo wolno się obracały i były ciężkie. Do
    wielkich kół do napędu statków rzecznych się nadawały. Do niczego więcej już
    nie. Był o tym program na Discovery. Tak wiem telewizja kłamie. Ale do mnie
    jakoś przemawiało to co tam pokazywali. Saab kiedyś zrobił silnik parowy do
    samochodu, współczesnego. Miał trochę mniejszą sprawność od benzynowego. Ale
    miał cały moment obrotowy od 0 obr/mion. Ponad 200 koni i odpalenie trwało 90
    sekund. To on był sprawniejszy od benzynowego. Bo benzynowy dwadzieścia parę
    procent to ma w warunkach laboratoryjnych. W jeździe miejskiej albo w korku ma
    sprawność jednocyfrową i to bliżej zera niż dziewięciu procent.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: