    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pracy szukam
    Date: Tue, 3 Oct 2023 12:14:43 +0200

    W dniu 03.10.2023 o 07:27, Lisciasty pisze:

    > Przemysł i energetyka to kopalnia złota. Kiedyś mnie szokowały ceny
    > różnych dupereli, ale od czasu kiedy kupowałem czujnik temperatury za
    > 14k ojro, nic mnie już nie zdziwi :P

    Kiedyś współpracowałem z firmą produkującą...meble. Mieli setki różnych
    maszyn. Przykładowo padł zasilacz 12V/5A. Oryginał kosztuje 2kzł,
    wystarczy postawić cenę 1kzł i kupić inny za 100zł nawet, który czasem
    jest lepszy niż 10 letni oryginał w nowości. Czy uszkodzenie pamięci
    (kostka do wymiany), czy czujnika, krańcówki (potrzeba też jest
    diagnoza) którą serwis wymienia za 3kzł lub programowanie gdzie przyjazd
    serwisu już zawiera 2kzł. Nie należy jednak mylić elektryki z
    elektroniką. Elektronika to dziedzina nie znana elektrykom i bardzo
    rzadko się zdarza żeby to ogarniali więc kabelki, wtyczki zostawiam im,
    żeby sobie zarobili.

    > Można się też zainteresować falownikami PV, jest tego od cholery i
    > pewnie niedługo zaczną padać jakieś kondensatory albo co tam w nich
    > pada. To może nie być duża kasa ale duża ilość i stabilny dopływ ;)

    To jednak żerowanie na słabej wydolności finansowej suwerena. Często na
    granicy opłacalności. Nadal ma stare po naprawie, bez gwarancji a ludzie
    dzisiaj myślą inaczej. Wystarczy spojrzeć na 'dzień wystawek
    śmieciowych'. Sam w zeszłym tygodniu wypierdoliłem 5 letnią pralkę bo
    złamały się plastikowe zawiasy, jebnął czujnik klapy od zamykania a
    części nie było w sklepie, Candy górnoładowana. Kupiłem nową Amica i 10
    lat powinna działać a fabrykę mam 30 km od domu. Z samochodem podobnie.
    Sam sobie naprawiam czasem ale jeśli miałbym jakąś większą stłuczkę to
    nie pójdę do blacharza jak kiedyś i kupię następnego złoma 10 letniego w
    całości bo nowe już miałem i tak samo jeździło ale paliło więcej kasy na
    rok w sensie spadku wartości.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>