-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: knrdz <x...@t...cy>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: [ot] polesingowiec do grania
Date: Sun, 9 Sep 2018 11:08:48 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 89
Message-ID: <pn2nv1$f5l$1@node2.news.atman.pl>
References: <e...@g...com>
<pmjnvh$n94$1@node1.news.atman.pl> <pmmpci$oih$1@node1.news.atman.pl>
<pmofp1$cu6$1@node1.news.atman.pl> <pmp5fc$2ra$1@node1.news.atman.pl>
<pmpe1e$bgg$1@node1.news.atman.pl> <pmrh9p$c6c$1@node1.news.atman.pl>
<pmrnk8$558$1@node2.news.atman.pl> <pmrq77$l2k$1@node1.news.atman.pl>
<pms0qa$dmm$1@node2.news.atman.pl> <pms56o$hu$1@node1.news.atman.pl>
<pmtre7$kna$1@node1.news.atman.pl> <pmupev$tsm$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.75.56.128
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1536484130 15541 217.75.56.128 (9 Sep 2018 09:08:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Sep 2018 09:08:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <pmupev$tsm$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1259332
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.09.2018 o 23:09, Sebastian Biały pisze:
> Nie, zamiast tego powszechne jest auto aim, fakt że w ogóle jest
> świadczy o tym jak miernym narzedziem do tego jest pad.
Zamiast "czego"? Zamiast półmetrowego mousepada którego nijak nie da się
zmieścić na urządzeniu trzymanym w rękach i obsługiwanym palcami? Masz
lepszy pomysł? Może wieszany na szyi stoliczek pod mousepada? ZTCW
autoaim można wyłączyć.
> Nie uważam, ale one sa powszechne od ponad 20 lat. Czyli przez ostatnie
> 20 lat nie wymyslono *nic*, poza ogromna ilością innowacji która znika
> po kilku latach i dalej mamy NES+analogi.
No to już odpowiedziałem same grzybki i pozostałe wejścia analogowe (już
w PS2 na siłę nacisku reagują 4 podstawowe przyciski z prawej strony
pada i wszystkie 4 przednie, L1-R2) to wystarczająca innowacja, której w
klawiaturach jako pecetowych podstawowych interfejsach do grania
zabrakło, a w ciągu ponad 30 lat ich "rozwoju" wymyślono dodatkowe
przyciski, które gracze jeśli mogą, to wyłączają, wrócono do
przełączników mechanicznych (bo są rzekomo "trwalsze" niż wytrzymujące i
kilkanaście lat markowe "membranówki") i podświetlenie RGB (niezbędne
zwłaszcza w klawiaturach "dla graczy", w końcu ciężko w ciemno zmienić
palec z W na S, z A na Q i z D na E, R, albo F). Analogowe interfejsy
dają np. możliwość nieliniowego ich działania, czyli zaimplementowania
"akceleracji", która jeśli się chce, umożliwia granie w shootery padem
bez autoaima. Świeży przykład z wykorzystaniem prawego touchpada jako
"moouse-like joystick" (+gyro) do wystarczająco dokładnego celowania w
GTA5: https://www.youtube.com/watch?v=UOeArV3v8Lk
> Nie pójdą. W PS5 dostaniesz pad NES+analog + jakaś dodatkowa żałosna
> technologia która zniknie wraz z PS6.
A co mówi Szklana Kula o "gamerskich" klawiaturach za 10 lat? Dalej będą
tylko cyfrowe przyciski i "modulacja częstotliwości" ich wciskania w
celu emulacji analogowych funkcji, za to będą podświetlane 48-bitową
paletą barw?
> Najlepiej trzyma mi się 360/One ale grać się na tym nie da tak samo. Ja
> rozumiem że to subiektywne. Niestety mimo uzywania wielu róznych na
> razie nie ma nic co pobije myszkę w sterowaniu widokiem. Bo w zasadzie
> tylko o to mi się rozchodzi. O sterowanie widokiem. Kilka gier nawet
> grałem w konfiguracji lewa ręka na padzie, prawa na myszce, ale pady nie
> są do tego przeznaczone.
W jakim sensie nie są przeznaczone? steam controller da się obsługiwać
jedną ręką jeśli o to chodzi, zwykle tak sobie konfiguruję gry by
wszystkich funkcje ruchu obsługiwać lewą ręką, dzięki temu można się na
przykład napić nie przerywając przemieszczania się między lokacjami.
Problemem za takim rozwiązaniem jak granie jednocześnie padem i myszą to
mają raczej twórcy pecetowych wersji gier. Nawet nowych, jak wspomniany
wcześniej GTA5, w nim nie da się grać padem i myszą (i przez to używać
prawego touchpada w trybie myszy), brak prawego sticka uniemożliwia
sterowanie w pewnych elementach gry (np. joga).
> Miałem w ręku pada którego joystick analogowy miał dwa zakresy.
> Wewnętrzny, lekki i po pokonaniu oporu można go było wychylić bardziej a
> on sam generował wcisniecie co symulaowało bieg. Tylko że to nie był
> taki do kupienia w sklepie tylko przerobiona zabawka do PC i działalo
> dośc kiepsko z powodu amatorszczyzny.
Szczerze mówiąc nie rozumiem co w tym dziwnego. To że w ten sposób dawał
odczuwalny próg aktywacji biegu? Czy raczej sprintu, czyli chwilowego
(bo np. spalającego "staminę") boostu zwyczajnego biegu aktywowanego
jeszcze w tym pierwszym, wewnętrznym zakresie? Dział to tylko w grach w
których jest dedykowany przycisk do tego "sprintu", w takim Dark Souls 1
z tą funkcją nie działałoby skakanie. Taką funkcjonalność da się pewnie
zaimplementować na steam controllerze, wykorzystując jego haptyczne
"wibratory" jako informację o aktywacji drugiego progu.
> Nie twierdze że klawiatura/myszka jest obiektywnie lepsza od pada.
> Twierdze że jest na świecie przynajmniej jeden człowiek dla ktorego
> klawiatura jest lepsza subiektywnie. Widzę też że zawodowi gracze
> używają róznych konfiguracji, czasem pad, czasem klawiatura. Widać nie
> jestem sam.
W zasadzie to twierdzisz, bo jak inaczej odbierać "popsute narzędzie" i
"spanie na betonie"? Obiektywnie każdy wie, że strona pada zastępująca
klawiaturę ma nieporównywalnie większe możliwości, choćby przez samą
analogową metodę odczytu akcji gracza, co eliminuje konieczność
stosowania półśrodków (jak 2- lub 3-poziomowa prędkość ruchu realizowana
przez kombinacje klawiszy), i ćwierćśrodków (jak konieczność szybszego
lub wolniejszego naciskania klawisza by korzystając z pojazdów móc
przyśpieszać bez "palenia opon", płynnie hamować i utrzymywać żądaną
prędkość). Z kolei prawy grzybek czy touchpad ze względu na gabaryty
musi być mniej dokładny niż mysz, wymagająca do dokładnej pracy
przynajmniej kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych. Czy taka dokładność
jest w grach potrzebna? Fakt że gracze konsolowi kupują więcej gier niż
pecetowi świadczy o tym, że chyba niekoniecznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.09.18 11:54 knrdz
- 09.09.18 15:24 Sebastian Biały
- 09.09.18 17:35 knrdz
- 09.09.18 18:35 Sebastian Biały
- 09.09.18 20:12 knrdz
- 09.09.18 20:29 Lisciasty
- 09.09.18 21:10 Sebastian Biały
- 09.09.18 22:44 knrdz
- 09.09.18 23:06 Sebastian Biały
- 10.09.18 06:08 Marcin Debowski
- 10.09.18 07:15 Sebastian Biały
- 10.09.18 11:42 Marcin Debowski
- 10.09.18 20:47 Sebastian Biały
- 14.09.18 09:26 ń
- 14.09.18 09:29 ń
Najnowsze wątki z tej grupy
- dodanie karty graf zawiesza komp
- Jak wybrać laptopa?
- Router i USENET
- Cyjanek kontra powietrze w kontekście (; druku pieniędzy... ;)
- Wulgaryzmy lub spam wg AI
- HDD z chin...
- Jaki gwint
- RAID 0 sie rozsypal
- Naprawa dysku NVME
- Ma ktoś monitor LG 27UL500-W ?
- jakie sterowniki w 2024r
- Play Box TV
- Moda na retro sprzęt
- Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- Tani laptop z Carrefoura
Najnowsze wątki
- 2024-09-16 zapora Stronie Slaskie
- 2024-09-16 powodz
- 2024-09-16 Aple ma przycisk APARATU. SERIO? Tyle lat im to zajęło?
- 2024-09-15 Mulitisim
- 2024-09-15 Jaki telefon dla "SENIORA"? ;-)
- 2024-09-18 Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- 2024-09-17 Kultura zapie....ania
- 2024-09-17 Gdańsk się skończył dla mnie.
- 2024-09-16 Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- 2024-09-16 Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-17 Wybuchające pagery
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-18 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-18 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=