eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › Moda na retro sprzęt
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2024-07-04 00:01:32
    Temat: Moda na retro sprzęt
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    SGI odpalił Quake.
    Dziś nawet Apple nie dobił do takiego cennika. ;-)


  • 2. Data: 2024-07-04 01:59:57
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    > Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    > zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    > SGI odpalił Quake.

    Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.

    Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx

    Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.

    > Dziś nawet Apple nie dobił do takiego cennika. ;-)

    To nie są tej klasy maszyny. Szczerzę wątpie, aby w latach 90. były
    systemy ukierunkowane na uzytkownika końcowego, co pozwalałyby na jakąś
    zaawansowaną grafikę typu tej uzywanej przez SGI.

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2024-07-04 09:55:38
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 04.07.2024 o 01:59, Marcin Debowski pisze:
    > W okolicach 1997
    > uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej,

    Ciekawe :)
    Też w podobnych okolicach (1995 na oko) w budynku chemii organicznej lub
    w "dużej" chemii (nie pamiętam na 100%) na UMCS też bawiłem się przez
    kilka godzin SG Indy :)
    Czyżby był jakiś grant dla uczelni w tym czasie?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 4. Data: 2024-07-04 15:25:54
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Marcin Debowski:
    > On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    >> SGI odpalił Quake.
    >
    > Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    > 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    > lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    > SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    > uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    > nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >
    > Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    > przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    > 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    > Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    > https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >
    > Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.

    Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS od SGI Onyx/2.

    Z drugiej strony, na tym podobno efektywniej gra się w 'War Games' aniżeli w Quake.


  • 5. Data: 2024-07-05 01:58:28
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-04, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:
    > W dniu 04.07.2024 o 01:59, Marcin Debowski pisze:
    >> W okolicach 1997
    >> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej,
    >
    > Ciekawe :)
    > Też w podobnych okolicach (1995 na oko) w budynku chemii organicznej lub
    > w "dużej" chemii (nie pamiętam na 100%) na UMCS też bawiłem się przez
    > kilka godzin SG Indy :)
    > Czyżby był jakiś grant dla uczelni w tym czasie?

    Nie wykluczam, aczkolwiek ja to zagramanicą.
    Bardziej prawdopdobne, były to rozsądne (cena, moc) maszyny tamtych czasów.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2024-07-05 02:02:03
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-04, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    > Marcin Debowski:
    >> On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    >>> SGI odpalił Quake.
    >>
    >> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    >> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    >> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    >> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    >> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    >> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >>
    >> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    >> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    >> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    >> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >>
    >> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
    >
    > Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    > Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
    > od SGI Onyx/2.

    Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
    Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
    żre i ile waży.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2024-07-05 12:09:38
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jul 2024 00:02:03 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > On 2024-07-04, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >> Marcin Debowski:
    >>> On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    >>>> SGI odpalił Quake.
    >>>
    >>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    >>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    >>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    >>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    >>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    >>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >>>
    >>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    >>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    >>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    >>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >>>
    >>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
    >>
    >> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    >> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    >> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
    >> od SGI Onyx/2.
    >
    > Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
    > Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
    > żre i ile waży.


    A to nie jest przypadkiem tylko jednostka pamięci?
    Coś jak współczesne SAN.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 8. Data: 2024-07-06 01:54:55
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-05, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Fri, 05 Jul 2024 00:02:03 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >
    >> On 2024-07-04, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>> Marcin Debowski:
    >>>> On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >>>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który
    na
    >>>>> SGI odpalił Quake.
    >>>>
    >>>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    >>>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    >>>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    >>>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    >>>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    >>>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >>>>
    >>>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    >>>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    >>>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    >>>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    >>>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >>>>
    >>>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
    >>>
    >>> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    >>> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    >>> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
    >>> od SGI Onyx/2.
    >>
    >> Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
    >> Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
    >> żre i ile waży.
    >
    > A to nie jest przypadkiem tylko jednostka pamięci?
    > Coś jak współczesne SAN.

    Słuszna uwaga, tym bardziej, że tak właśnie wynika z tabliczki. Ale jak
    chcesz grać w Quake to zagrasz na wszyskim. Z tym, że to też pewnie
    żarło i ważyło.

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2024-07-06 21:45:05
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Marcin Debowski:
    > On 2024-07-05, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >> Dnia Fri, 05 Jul 2024 00:02:03 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >>
    >>> On 2024-07-04, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>>> Marcin Debowski:
    >>>>> On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>>>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >>>>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który
    na
    >>>>>> SGI odpalił Quake.
    >>>>>
    >>>>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    >>>>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    >>>>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    >>>>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    >>>>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    >>>>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >>>>>
    >>>>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    >>>>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    >>>>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    >>>>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    >>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >>>>>
    >>>>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
    >>>>
    >>>> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    >>>> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    >>>> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
    >>>> od SGI Onyx/2.
    >>>
    >>> Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
    >>> Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
    >>> żre i ile waży.
    >>
    >> A to nie jest przypadkiem tylko jednostka pamięci?
    >> Coś jak współczesne SAN.
    >
    > Słuszna uwaga, tym bardziej, że tak właśnie wynika z tabliczki. Ale jak
    > chcesz grać w Quake to zagrasz na wszyskim. Z tym, że to też pewnie
    > żarło i ważyło.
    Taniej od cennika czasów świetności maszyn pokroju SGI można obecnie mieć
    100-rdzeniowe AMD x86 w jednym małym kawałku krzemu (7995WX), powinny poradzić
    sobie z tym zadaniem zdecydowanie lepiej. ;-)


  • 10. Data: 2024-07-06 22:30:17
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Marcin Debowski:
    > On 2024-07-04, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >> Marcin Debowski:
    >>> On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    >>>> SGI odpalił Quake.
    >>>
    >>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    >>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    >>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    >>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    >>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    >>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >>>
    >>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    >>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    >>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    >>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >>>
    >>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
    >>
    >> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    >> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    >> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
    >> od SGI Onyx/2.
    >
    > Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
    > Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
    > żre i ile waży.

    Zapewne. Dzisiaj rynek Workstation jest już chyba niszowy/martwy, software do
    renderingu 3d i produkcji video korzysta z "cywilnych" GPU i ich bibliotek,
    opiera się im wymagając dedykowanych praktycznie jeszcze chyba tylko soft
    projektowy typu SolidWorks/ProEngineer, dla studenta do produkcji Cathedral zbyt
    drogo, a komercyjne wytwórnie pokroju DreamWorks renderują swoje produkcje w
    Datacentrach.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: