eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetpolesingowiec do graniaRe: [ot] polesingowiec do grania
  • Data: 2018-09-09 11:08:48
    Temat: Re: [ot] polesingowiec do grania
    Od: knrdz <x...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07.09.2018 o 23:09, Sebastian Biały pisze:

    > Nie, zamiast tego powszechne jest auto aim, fakt że w ogóle jest
    > świadczy o tym jak miernym narzedziem do tego jest pad.

    Zamiast "czego"? Zamiast półmetrowego mousepada którego nijak nie da się
    zmieścić na urządzeniu trzymanym w rękach i obsługiwanym palcami? Masz
    lepszy pomysł? Może wieszany na szyi stoliczek pod mousepada? ZTCW
    autoaim można wyłączyć.

    > Nie uważam, ale one sa powszechne od ponad 20 lat. Czyli przez ostatnie
    > 20 lat nie wymyslono *nic*, poza ogromna ilością innowacji która znika
    > po kilku latach i dalej mamy NES+analogi.

    No to już odpowiedziałem same grzybki i pozostałe wejścia analogowe (już
    w PS2 na siłę nacisku reagują 4 podstawowe przyciski z prawej strony
    pada i wszystkie 4 przednie, L1-R2) to wystarczająca innowacja, której w
    klawiaturach jako pecetowych podstawowych interfejsach do grania
    zabrakło, a w ciągu ponad 30 lat ich "rozwoju" wymyślono dodatkowe
    przyciski, które gracze jeśli mogą, to wyłączają, wrócono do
    przełączników mechanicznych (bo są rzekomo "trwalsze" niż wytrzymujące i
    kilkanaście lat markowe "membranówki") i podświetlenie RGB (niezbędne
    zwłaszcza w klawiaturach "dla graczy", w końcu ciężko w ciemno zmienić
    palec z W na S, z A na Q i z D na E, R, albo F). Analogowe interfejsy
    dają np. możliwość nieliniowego ich działania, czyli zaimplementowania
    "akceleracji", która jeśli się chce, umożliwia granie w shootery padem
    bez autoaima. Świeży przykład z wykorzystaniem prawego touchpada jako
    "moouse-like joystick" (+gyro) do wystarczająco dokładnego celowania w
    GTA5: https://www.youtube.com/watch?v=UOeArV3v8Lk

    > Nie pójdą. W PS5 dostaniesz pad NES+analog + jakaś dodatkowa żałosna
    > technologia która zniknie wraz z PS6.

    A co mówi Szklana Kula o "gamerskich" klawiaturach za 10 lat? Dalej będą
    tylko cyfrowe przyciski i "modulacja częstotliwości" ich wciskania w
    celu emulacji analogowych funkcji, za to będą podświetlane 48-bitową
    paletą barw?

    > Najlepiej trzyma mi się 360/One ale grać się na tym nie da tak samo. Ja
    > rozumiem że to subiektywne. Niestety mimo uzywania wielu róznych na
    > razie nie ma nic co pobije myszkę w sterowaniu widokiem. Bo w zasadzie
    > tylko o to mi się rozchodzi. O sterowanie widokiem. Kilka gier nawet
    > grałem w konfiguracji lewa ręka na padzie, prawa na myszce, ale pady nie
    > są do tego przeznaczone.

    W jakim sensie nie są przeznaczone? steam controller da się obsługiwać
    jedną ręką jeśli o to chodzi, zwykle tak sobie konfiguruję gry by
    wszystkich funkcje ruchu obsługiwać lewą ręką, dzięki temu można się na
    przykład napić nie przerywając przemieszczania się między lokacjami.
    Problemem za takim rozwiązaniem jak granie jednocześnie padem i myszą to
    mają raczej twórcy pecetowych wersji gier. Nawet nowych, jak wspomniany
    wcześniej GTA5, w nim nie da się grać padem i myszą (i przez to używać
    prawego touchpada w trybie myszy), brak prawego sticka uniemożliwia
    sterowanie w pewnych elementach gry (np. joga).

    > Miałem w ręku pada którego joystick analogowy miał dwa zakresy.
    > Wewnętrzny, lekki i po pokonaniu oporu można go było wychylić bardziej a
    > on sam generował wcisniecie co symulaowało bieg. Tylko że to nie był
    > taki do kupienia w sklepie tylko przerobiona zabawka do PC i działalo
    > dośc kiepsko z powodu amatorszczyzny.

    Szczerze mówiąc nie rozumiem co w tym dziwnego. To że w ten sposób dawał
    odczuwalny próg aktywacji biegu? Czy raczej sprintu, czyli chwilowego
    (bo np. spalającego "staminę") boostu zwyczajnego biegu aktywowanego
    jeszcze w tym pierwszym, wewnętrznym zakresie? Dział to tylko w grach w
    których jest dedykowany przycisk do tego "sprintu", w takim Dark Souls 1
    z tą funkcją nie działałoby skakanie. Taką funkcjonalność da się pewnie
    zaimplementować na steam controllerze, wykorzystując jego haptyczne
    "wibratory" jako informację o aktywacji drugiego progu.

    > Nie twierdze że klawiatura/myszka jest obiektywnie lepsza od pada.
    > Twierdze że jest na świecie przynajmniej jeden człowiek dla ktorego
    > klawiatura jest lepsza subiektywnie. Widzę też że zawodowi gracze
    > używają róznych konfiguracji, czasem pad, czasem klawiatura. Widać nie
    > jestem sam.

    W zasadzie to twierdzisz, bo jak inaczej odbierać "popsute narzędzie" i
    "spanie na betonie"? Obiektywnie każdy wie, że strona pada zastępująca
    klawiaturę ma nieporównywalnie większe możliwości, choćby przez samą
    analogową metodę odczytu akcji gracza, co eliminuje konieczność
    stosowania półśrodków (jak 2- lub 3-poziomowa prędkość ruchu realizowana
    przez kombinacje klawiszy), i ćwierćśrodków (jak konieczność szybszego
    lub wolniejszego naciskania klawisza by korzystając z pojazdów móc
    przyśpieszać bez "palenia opon", płynnie hamować i utrzymywać żądaną
    prędkość). Z kolei prawy grzybek czy touchpad ze względu na gabaryty
    musi być mniej dokładny niż mysz, wymagająca do dokładnej pracy
    przynajmniej kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych. Czy taka dokładność
    jest w grach potrzebna? Fakt że gracze konsolowi kupują więcej gier niż
    pecetowi świadczy o tym, że chyba niekoniecznie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: