  • Data: 2016-12-18 09:31:15
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-17 o 23:47, Marek pisze:

    > Błagam, przecież to tylko naiwny wykręt. ~20°C występuje nie tylko na
    > Ziemi. Powszechność życia na Ziemi bez "ekosfer" sugeruje, że życie
    > może dostosować się do każdych warunków.

    1) Ja piszę o warunkach globalnych, ty o lokalnych. To nie to samo.
    2) Pojęcie ekosfery odnosi się przede wszystkim do jednego, podstawowego
    czynnika, jakim są warunki sprzyjające występowaniu (stabilnych) skupisk
    wody w stanie płynnym. To podstawa, jeśli idzie o powstanie i rozwój
    znanego nam życia. Na Marsie jest na to za zimno, na Wenus za gorąco.
    Dlatego też nie rozumiem zdziwienia, że Układ Słoneczny nie tętni życiem.
    3) Jak mawiał dr Emmet Brown z "Powrotu do Przyszłości" - nie myślisz
    czterowymiarowo. ;) Tutaj nie jest ważne tylko to, jakie czynniki
    występują obecnie. Abiogeneza miała miejsce, gdy Ziemia wyglądała
    zupełnie inaczej. Prawdopodobnie musiały być spełnione specyficzne,
    sprzyjające jej warunki, które obecnie już nie występują. Niewykluczone,
    że wszechświat jest pełen planet podobnych do Ziemi, znajdujących się w
    ekosferze i posiadających płynną wodę, ale pozbawionych życia - bo nie
    zostało spełnionych wiele innych warunków.
    4) Oczywiście - hipotetycznie jest możliwe, że że istnieją formy życia
    zupełnie inne od ziemskich, które do powstania i rozwoju potrzebują
    zupełnie innych warunków. Tyle tylko, że są to czysto akademickie
    rozważania, bo na chwilę obecną znamy tylko jeden rodzaj życia. i pewnie
    jeszcze długo tak zostanie.