eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyna biegu - tak ma być? › Re: na biegu - tak ma być?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: na biegu - tak ma być?
    Date: Fri, 26 Jul 2013 10:34:24 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <kstjbg$8l3$2@node2.news.atman.pl>
    References: <kss5o1$l7t$1@node1.news.atman.pl>
    <51f23fb1$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <kstici$bb6$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-68-110-69.dynamic.chello.pl
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1374834864 8867 89.68.110.69 (26 Jul 2013 10:34:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Jul 2013 10:34:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2499524
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-07-26, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
    >> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
    >> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
    >> jazdy.
    >
    > Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
    > tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
    > pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    > sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    > ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    > (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
    > sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
    > sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
    > kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie -
    > przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
    > wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
    > juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
    > nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
    >
    Zalezy tez czy silnik mocno wyjezdzony bo wtedy dochodzi slaba szczelnosc
    tlok-tuleja + zawory/gniazda i powolutku samochod moze sobie zjezdzac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: