eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyna biegu - tak ma być? › Re: na biegu - tak ma być?
  • Data: 2013-07-26 12:34:24
    Temat: Re: na biegu - tak ma być?
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2013-07-26, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
    >> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
    >> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
    >> jazdy.
    >
    > Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
    > tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
    > pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
    > sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
    > ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
    > (pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
    > sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
    > sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
    > kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie -
    > przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
    > wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
    > juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
    > nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
    >
    Zalezy tez czy silnik mocno wyjezdzony bo wtedy dochodzi slaba szczelnosc
    tlok-tuleja + zawory/gniazda i powolutku samochod moze sobie zjezdzac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: