-
Data: 2013-07-26 12:17:52
Temat: Re: na biegu - tak ma być?
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Powitanko,
> Tak ma byc. Silnik stawia pewne opory ... ale w interesie posiadacza
> jest aby byly jak najmniejsze, bo paliwo idzie na ich pokonanie w czasie
> jazdy.
Opory pracy silnika (ruch wszelkich mechanizmow, popychaczy zaworow,
tarcie na panekach, tlokach itp) to jedna sprawa i przy hamowaniu
pomijalna. Hamowanie silnikiem polega na tym, ze silnik zamienia sie w
sprezarke. Tych oporow nie da sie zmniejszyc, do sprezenia okreslonej
ilosci powietrza do konkretnego cisnienia potrzeba okreslonej sily
(pracy) i zadne eurozaklecia tego nie zmienia - fizyka ma to gdzies. Na
sprezanie powietrza w cylindrze pracuje normalnie inny cylinder i cykl
sie powtarza w kolejnych. Skoki o ktorych pisala Lamia, to wlasnie
kolejne dojscia do konca sprezania w kolejnych cylindrach. Sprezanie -
przyhamowanie staczajacego sie pojazdu, otwarcie sie zaworu(-ow)
wylotowych - skok i tak w kolko ku przerazeniu kierownika. Co gorsza jak
juz jest w ruchu, to dochodzi jeszcze moment pedu, wiec sam z siebie sie
nie zatrzyma i pojedzie troche dalej niz koniec gorki.
Jakby podac paliwo (i iskre jesli benzyna) to by zapalil, w koncu tak
sie zapala na pych, albo role gorki pelni rozrusznik;-)
Zostawienie na gorce na biegu jest dobrym sposobem o ile pan Newton nie
bedzie mial wiecej sily niz opor silnika. Zostawiamy na biegu jak
najnizszym, wtedy silnik musialby sie krecic szybko przy malej
predkosci, czyli od strony kol jest najwiekszy opor. Zostawianie na
recznym w zimie grozi przymarznieciem okladzin do bebna i efektem audio
dolby surround przy ruszaniu z tak zablokowanym kolem. Wbicie sie
resztek szczek w beben i... nowy firmowy samochod kolega zalatwil.
Jesli tarcze rdzewieja, a przy deszczowej pogodzie wystarczy kilka dni
bez ruchu, to tez nie fajnie, oczywiscie efekt jak z przymarznieciem
jest po kilku latach jak stoi bidny zapomniany.
A wystarczy zostawic na jedynce, kamien pod kolo wbic i miec spokoj.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
Następne wpisy z tego wątku
- 26.07.13 12:34 AZ
- 26.07.13 12:57 Myjk
- 26.07.13 13:25 RadoslawF
- 26.07.13 13:33 Tadzik
- 26.07.13 14:55 k...@g...com
- 26.07.13 15:02 k...@g...com
- 26.07.13 15:02 Pawel O'Pajak
- 26.07.13 15:03 Myjk
- 26.07.13 16:11 Tadzik
- 26.07.13 16:37 k...@g...com
- 26.07.13 16:57 Tadzik
- 26.07.13 19:03 the_foe
- 26.07.13 22:19 k...@g...com
- 27.07.13 01:06 Gotfryd Smolik news
- 27.07.13 01:31 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje