    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem
    Date: Fri, 10 Mar 2017 15:59:32 +0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Muszę jeszcze wyjaśnić bardzo istotną rzecz - Przeciwwaga windy jest tak
    > dobierana, by równoważyła kabinę obciążoną w połowie nominału. Zatem, pusta
    > kabina by tak w dół nie poleciała.

    Poleci w górę, urwie się i wtedy zadziała hamulec?

    > Dodatkowo, hamulce działają tylko przy opadaniu kabiny. Jeśli coś
    > popędzi ją do góry, to o ile nie ma hamulca na przeciwwadze (a raczej
    > nie ma), to winda może wyrżnąć w sufit "na pełnej piździe". Przykład
    > https://www.youtube.com/watch?v=9b-WfL5jR_Y

    Chyba po czymś takim w życiu nie wsiadłbym do windy.

    > Facet miałby mniejsze obrażenia, gdyby położył się na płasko. Ewidentnie
    > była to awaria (lub wysterowanie przez komputer) luzownika, a nie
    > wysterowało silnika. Gdyby kabina była obciążona w ponad połowie,
    > zjechała by w dół. I może zadziałałby hamulec.

    Wsadzają teraz tą elektronikę wszędzie tam, gdzie nie jest potrzebna :(
    a przecież im bardziej coś skomplikowane, na tym więcej sposobów może się
    popsuć.

    Szczególnie tandetne są pod tym względem windy pewnej znanej firmy na
    literę S. Miałem w jednym budynku, mam w drugim, strasznie niedopracowane
    gówno.

    --
    http://www.chmurka.net/