eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect.... › Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Date: Tue, 2 Jun 2015 19:33:34 +0200

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1433233172@news.chmurka.net...
    > Ciekawe czemu... w kondensatorach coś było? Czemu nie paliło się, gdy

    Też się paliło. Raz, gdybym wszedł do pokoju minutę później, nie było mnie 4
    minuty (jak wychodziłem, to wszystko było jeszcze w porządku), to już
    miałbym gaszenie - zjebał się trafo WN i anoda 6P45S była czerwona. Raz mi
    powielacz odparował, było wietrzenia, ojj!! :))

    > tv był podłączony, a energii wystarczyło na zapalenie się, jak się go
    > wyłączyło? Czy może wyłączenie nie odcinało całkowicie zasilania?

    Odłączało. Przypuszczam, że urządzenie właczone było w stanie względnie
    stabilnym i potencjały były względnie wyrównane, bądź możliwie mało wahliwe.
    Przy włączaniu/wyłączaniu powstają stany nieustalone, które mogą nawet zabić
    urządzenie. Najjaskrawszym przykładem jest przepalanie się żarówki przy
    włączaniu.
    Przy stanach nieustalonych, itd, część obwodów rozładowała się dość szybko,
    część nie, gdy potencjały z jakiegoś powodu wyrównały się w miejscu
    nadwątlonym np. upływem czasu, czy temperaturą, miejsce to potrafiło zajarać
    się i urządzenie płonęło. To tak w dużym skrócie i uproszczeniu.

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)