-
Data: 2013-09-11 22:53:47
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:10:34 +0200, Refleksyjny napisał(a):
> W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
>> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
>>
>> (...)
>>
>> Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
>> tak, licze na wideo i dokladny opis.
>>
>> Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
>> samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
>> ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
>> drozej niz na benzynie...
>
> A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.
Obawiam się że one tak zużywały 4l nafty jak dzisiejsze samochody zużywają
2l/100km...
Np.
http://www.mototok.pl/Skoda-Fabia-Greenline-z-rekord
em-spalania-221-l100-km-a600
Nie mówiąc o prototypach i rekordzie pojazdu napędzanego silnikiem
spalinowym wynoszącym 0.018l/100km
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eco-marathon
Silnik parowy w samochodzie nie wydaje się szczególnie oszczędny, dochodzi
w sumie jedna przemiana więcej, a to raczej nie zwiększa sprawności.
W silniku spalinowym masz spalanie paliwa które bezpośrednio powoduje
wzrost ciśnienia nad tłokiem.
W silniku parowym masz jeszcze jedną operację związaną z grzaniem wody.
Silnik parowy (a i to nie tłokowy, a raczej turbina parowa), zaczyna mieć
sens tam gdzie masz blok elektrowni, czyli wszystko jest wielkie, można to
doskonale izolować itp. itd.
A i to tam gdzie paliwo to węgiel czy reaktor atomowy.
Bo już tam gdzie paliwo jest lekkie - w elektrowniach gazowych to już
pewnie turbina gazowa będzie najlepsza.
Co do legalności pomysłu, to obawiam się że przerobienie go na węgiel,
będzie tak samo potraktowane przez urzędy jakbyś przerobił go na olej
opałowy - chociaż tu pewny nie jestem.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 22:57 k...@g...com
- 11.09.13 22:59 Refleksyjny
- 11.09.13 23:13 Tomasz Pyra
- 11.09.13 23:42 Refleksyjny
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=