eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.p
    roxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl>
    <17zd409wq4m36.y4pafhhokjfv$.dlg@40tude.net>
    <l0pj36$t8b$2@news.icpnet.pl>
    Date: Wed, 11 Sep 2013 22:53:47 +0200
    Message-ID: <1wps3k3eu2s8k.17cijwpsz5dkr$.dlg@40tude.net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.246.183
    X-Trace: 1378932828 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1264 83.8.246.183:49737
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504136
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:10:34 +0200, Refleksyjny napisał(a):

    > W dniu 2013-09-11 11:32, Maciek pisze:
    >> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    >>
    >> (...)
    >>
    >> Jestem ciekaw, czy starczy ci *pary*, zeby zrealizowac ten projekt. Jesli
    >> tak, licze na wideo i dokladny opis.
    >>
    >> Pytanie tylko, czy to ma sens ekonomiczny. W bardzo zaawansowanym
    >> samochodzie parowym Doble'a w latach 20-tych XX w. palnik zuzywal ponoc
    >> ponad 18 l nafty na 100 km. Jesli tego nie przebijesz o polowe, to bedzie
    >> drozej niz na benzynie...
    >
    > A ja czytałem, że samochody parowe Doble zużywały 4l nafty na 100km.

    Obawiam się że one tak zużywały 4l nafty jak dzisiejsze samochody zużywają
    2l/100km...
    Np.
    http://www.mototok.pl/Skoda-Fabia-Greenline-z-rekord
    em-spalania-221-l100-km-a600
    Nie mówiąc o prototypach i rekordzie pojazdu napędzanego silnikiem
    spalinowym wynoszącym 0.018l/100km
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Eco-marathon


    Silnik parowy w samochodzie nie wydaje się szczególnie oszczędny, dochodzi
    w sumie jedna przemiana więcej, a to raczej nie zwiększa sprawności.
    W silniku spalinowym masz spalanie paliwa które bezpośrednio powoduje
    wzrost ciśnienia nad tłokiem.
    W silniku parowym masz jeszcze jedną operację związaną z grzaniem wody.

    Silnik parowy (a i to nie tłokowy, a raczej turbina parowa), zaczyna mieć
    sens tam gdzie masz blok elektrowni, czyli wszystko jest wielkie, można to
    doskonale izolować itp. itd.
    A i to tam gdzie paliwo to węgiel czy reaktor atomowy.
    Bo już tam gdzie paliwo jest lekkie - w elektrowniach gazowych to już
    pewnie turbina gazowa będzie najlepsza.

    Co do legalności pomysłu, to obawiam się że przerobienie go na węgiel,
    będzie tak samo potraktowane przez urzędy jakbyś przerobił go na olej
    opałowy - chociaż tu pewny nie jestem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: