  • Data: 2013-09-11 23:42:47
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-11 22:57, k...@g...com pisze:

    > Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
    parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
    zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
    pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
    przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
    nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
    manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund.

    No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
    pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
    spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
    pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
    spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
    produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
    silnika Doble'a:
    http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8

    Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
    elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
    konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
    się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.

    Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
    silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.

    E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
    co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
    oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
    przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
    kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
    jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
    ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
    testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
    Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
    sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!