-
Data: 2013-09-11 23:42:47
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-11 22:57, k...@g...com pisze:
>
> Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund.
No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
silnika Doble'a:
http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
>
E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=