-
Data: 2013-09-12 01:56:39
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-12 01:10, X-Man pisze:
> "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> news:5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
>> Użytkownik "Refleksyjny" napisał w wiadomości
>>> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do
>>> 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo
>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
Przecież 30KM to dużo! biorąc pod uwagę, że w steamerach masz tę moc
maksymalną od zerowych obrotów, czyli cały czas, a nie jak w silnikach
spalinowych dopiero od jakichś tam obrotów wyższych.
> w maluchu to może tak ale w normalnym aucie którym jadą sobie 4 osoby z
> bagażami to ze 200KM byłoby akurat no i chętnie się dowiem jaki to jest
> ten moment obrotowy przy tych 30KM ? 399Nm przy 175KM w moim aucie nie
> powala jak się jeździ na pusto to jeszcze daje radę zpakowany po dach
> jakos jedzie ale szału nei robi aaa i żeby nie było jestem jak
> najbardziej za tym żeby silnikowi parowemu się udało itd no ale 30KM to
> się może sprawdzić w motorowerze a nie w normalnym aucie większym od
> malucha
Hm, myślisz zbyt współcześnie. :)
WYdaje mi się, że chyba nigdy nie czytałeś o historii motoryzacji
(polecam Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo
to jest mocy silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!
Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)
W obecnych silnikach spalinowych moc maksymalna np 75KM jest osiągana
ale tylko przy bardzo wysokich obrotach, np 5500 RPM. Na niższych
obrotach, a więc takich na jakich auto jeździ przez 95% czasu moc
generowana przez silnik jest ułamkiem maksymalnej mocy. Zobacz sobie
jakieś wykresy wzrostu mocy w zależności od obrotów. Przy 2000RPM moc
może wynosić np 20-25KM i to w zupełności wystarcza do jazdy na V biegu
90-100km/h.
A ten parowy Doble z 1924 roku jeździ obecnie (6 egzemplarzy się
zachowało) jak doczytałem nawet z prędkościami do 190km/h na prostej
asfaltowej autostradzie, a 140km/h to ze spokojem wyciąga.
Typical performance.
The 1924 model Doble Series E steam car could run for 1,500 miles (2,400
km) before its 24-gallon water tank needed to be refilled; even in
freezing weather, it could be started from cold and move off within 30
seconds, and once fully warmed could be relied upon to reach speeds in
excess of 90 miles per hour (140 km/h). In recent years Doble cars have
been run at speeds approaching 120 mph (190 km/h), this without the
benefits of streamlining, and a stripped down version of the Series E
accelerated from 0 - 75 mph (121 km/h) in 10 seconds.[12][13] Its fuel
consumption, burning a variety of fuels (often kerosene), was
competitive with automobiles of the day, and its ability to run in eerie
silence apart from wind noise gave it a distinct edge. At 70 mph (110
km/h), there was little noticeable vibration, with the engine turning at
around 900 rpm.
Contemporary Doble advertisements mentioned the lightness of the engine,
which would lead customers to compare it favorably with heavier gasoline
engines, but "engine" in a steam car usually refers solely to the
expander unit, and does not take into account the complete power plant
including boiler and ancillary equipment; on the other hand clutch and
gearbox were not needed. Even so, the overall weight of a Series E was
in excess of 5000 pounds.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
- 12.09.13 08:46 Maciek
- 12.09.13 08:54 Andrzej Lawa
- 12.09.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 09:37 Andrzej Lawa
- 12.09.13 12:59 Refleksyjny
- 12.09.13 13:07 k...@g...com
- 12.09.13 13:15 Jan Koval
- 12.09.13 13:39 k...@g...com
- 12.09.13 13:45 bma
- 12.09.13 13:46 Jan Koval
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual