eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywielkie bu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2024-12-11 19:43:03
    Temat: wielkie bu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:

    1. z opony ucieka powietrze i została 1 atm
    2. trzyma zacisk hamulcowy
    3. na letnich jedziemy po śliskim
    4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen


    co jeszcze?

    nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 2. Data: 2024-12-11 20:52:51
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2024 o 19:43, PiteR pisze:
    > samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
    >
    Od chuja pomysłów :) Co to jest za pudło?



    --
    Pixel(R)??


  • 3. Data: 2024-12-11 21:30:51
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vjcqjp$1b3ob$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    >> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
    >>
    > Od chuja pomysłów :) Co to jest za pudło?

    1.6 8v benzyna AHL
    https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silni
    ki-kompletne-312565?string=silnik%201.6%20ahl&typ-si
    lnika=benzynowy

    Coraz gorzej zapala po 3-4 miesiącach stania.
    tzn pali na dotyk ale potem jakby garnek nie palił przez pół minuty.
    Jakby miał coś wypalić z siebie.

    Przez 8 lat stał i nic się nie działo aż się tego lata zaczęło.

    Jakby cylinder się czymś napełniał? Płynu nie ubywa, węże miękie, nie dymi na biało.
    Cewka nowa.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 4. Data: 2024-12-11 23:23:52
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2024 o 21:30, PiteR pisze:

    >>> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
    >>>
    >> Od chuja pomysłów :) Co to jest za pudło?
    >
    > 1.6 8v benzyna AHL
    > https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silni
    ki-kompletne-312565?string=silnik%201.6%20ahl&typ-si
    lnika=benzynowy
    >
    > Coraz gorzej zapala po 3-4 miesiącach stania.
    > tzn pali na dotyk ale potem jakby garnek nie palił przez pół minuty.
    > Jakby miał coś wypalić z siebie.

    Sprawdź ciśnienie na garach + świece + kable, kable w ciemności można,
    bo świecą wtedy ale nie zawsze:)
    >
    > Przez 8 lat stał i nic się nie działo aż się tego lata zaczęło.

    Może EGR, przepustnica? Wyczyścić, sprawdzić + krokowy + lewe
    powietrze...bo bywa jakaś sparszała guma i ssie :)
    >
    > Jakby cylinder się czymś napełniał? Płynu nie ubywa, węże miękie, nie dymi na
    biało.
    > Cewka nowa.

    Możesz to podłączyć pod diagnostykę...bo dostępna. Jak nie masz błędów
    w ECU...(fail engine)... to diagnostyka jednak pomaga. Fakt, trzeba mieć
    kompa i oprogramowanie :) Dostępne na chomiku :D

    --
    Pixel(R)??


  • 5. Data: 2024-12-12 16:20:41
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Dec 2024 18:43:03 GMT, PiteR wrote:
    > samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
    > 1. z opony ucieka powietrze i została 1 atm

    To silnikowi raczej nie przeszkadza.

    > 2. trzyma zacisk hamulcowy

    To się koło grzeje.


    > 3. na letnich jedziemy po śliskim

    Wtedy wręcz odwrotnie - silnik wchodzi na obroty,
    a auto wjezdza w drzewo, słup, płot, rów ..

    > 4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen

    A lampka "check engine się świeci"?
    Tryb awaryjny ?


    > co jeszcze?
    > nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?

    na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.

    J.




  • 6. Data: 2024-12-12 20:57:56
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:12x2n9om3n76p$.5ao2y23hcs2w.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > On Wed, 11 Dec 2024 18:43:03 GMT, PiteR wrote:
    >> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy: 1. z opony
    >> ucieka powietrze i została 1 atm
    >
    > To silnikowi raczej nie przeszkadza.

    ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.

    >> 2. trzyma zacisk hamulcowy
    >
    > To się koło grzeje.

    ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.


    >> 3. na letnich jedziemy po śliskim
    >
    > Wtedy wręcz odwrotnie - silnik wchodzi na obroty,
    > a auto wjezdza w drzewo, słup, płot, rów ..

    nie
    kierowca czuje ze auto nie przyśpiesza, opony jeszcze nie zrywaja na
    full kontaktu więc kierowca wrzuca wysoki bieg gdzie jechał na 3 teraz
    wrzuca 4 i niskie obtoty używa i auto brzmi buuuuuuu.


    >> 4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen
    >
    > A lampka "check engine się świeci"?
    > Tryb awaryjny ?

    nie swieci bo mały przeciek np pęknięty kolektor kreska ze zyletka nie
    wchodzi wpływa na sonde ale za mało zeby komp zdecydował zapalic check

    >> co jeszcze?
    >> nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?
    >
    > na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.

    oo to to mnie interesuje
    jak wtedy jest? jak to się czuje?

    ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na dotyk?


    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 7. Data: 2024-12-12 21:10:34
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vjd3f1$1bi1o$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:


    >> Coraz gorzej zapala po 3-4 miesiącach stania.
    >> tzn pali na dotyk ale potem jakby garnek nie palił przez pół
    >> minuty. Jakby miał coś wypalić z siebie.
    >
    > Sprawdź ciśnienie na garach + świece + kable, kable w ciemności
    > można, bo świecą wtedy ale nie zawsze:)

    ou ciśnienie, załamka, zgubiłem zegar przy przeprowadzce
    trzeba bedzie kupic na allegro jakis.


    >> Przez 8 lat stał i nic się nie działo aż się tego lata zaczęło.
    >
    > Może EGR, przepustnica? Wyczyścić, sprawdzić + krokowy + lewe
    > powietrze...bo bywa jakaś sparszała guma i ssie :)

    kuna przeżarła moze rurke ;)
    widze je czesto z balkonu


    >> Jakby cylinder się czymś napełniał? Płynu nie ubywa, węże miękie,
    >> nie dymi na biało. Cewka nowa.
    >
    > Możesz to podłączyć pod diagnostykę...bo dostępna. Jak nie masz
    > błędów w ECU...(fail engine)... to diagnostyka jednak pomaga.
    > Fakt, trzeba mieć kompa i oprogramowanie :) Dostępne na chomiku :D

    Mam w Polsce kabel viaken.pl bez CAN do tego starego auta to sprawdzę.
    Następny wypad weekendowy do PL początek marca.


    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 8. Data: 2024-12-16 11:43:17
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Dec 2024 19:57:56 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:12x2n9om3n76p$.5ao2y23hcs2w.dlg@40tude.net>
    > user J.F pisze tak:
    >> On Wed, 11 Dec 2024 18:43:03 GMT, PiteR wrote:
    >>> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy: 1. z opony
    >>> ucieka powietrze i została 1 atm
    >>
    >> To silnikowi raczej nie przeszkadza.
    >
    > ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.

    Tylko trochę mocniej, bo auto, wbrew sugestiom, "leci".

    >>> 2. trzyma zacisk hamulcowy
    >> To się koło grzeje.
    > ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.

    Ale łatwo sprawdzić, ze koła gorące, dym leci, hamulec wpada, ogien
    świeci ..

    >>> 3. na letnich jedziemy po śliskim
    >>
    >> Wtedy wręcz odwrotnie - silnik wchodzi na obroty,
    >> a auto wjezdza w drzewo, słup, płot, rów ..
    >
    > nie
    > kierowca czuje ze auto nie przyśpiesza, opony jeszcze nie zrywaja na
    > full kontaktu więc kierowca wrzuca wysoki bieg gdzie jechał na 3 teraz
    > wrzuca 4 i niskie obtoty używa i auto brzmi buuuuuuu.

    Jakas dziwna teoria.

    A z drugiej strony - wszystko dobre, tylko obroty za małe, i też masz
    "buuuu".

    >>> 4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen
    >>
    >> A lampka "check engine się świeci"?
    >> Tryb awaryjny ?
    >
    > nie swieci bo mały przeciek np pęknięty kolektor kreska ze zyletka nie
    > wchodzi wpływa na sonde ale za mało zeby komp zdecydował zapalic check

    To może i za mały, ąby silnik "nie leciał" ?

    >>> co jeszcze?
    >>> nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?
    >>
    >> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
    >
    > oo to to mnie interesuje
    > jak wtedy jest? jak to się czuje?

    tak jakoś "auto słabo ciągnie".

    > ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na dotyk?

    Nie byłbym taki pewny.

    J.


  • 9. Data: 2024-12-16 18:24:23
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.12.2024 o 20:57, PiteR pisze:
    >> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
    > oo to to mnie interesuje
    > jak wtedy jest? jak to się czuje?

    silnikiem bardziej szarpie i nie ma mocy.

    >
    > ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na dotyk?
    >
    Tak, trzeba więcej kręcić i z trudem odpala, przy benzynie będzie
    strzelał z tłumika.


    --
    Janusz


  • 10. Data: 2024-12-16 18:48:34
    Temat: Re: wielkie bu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vjpno7$foh$1@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > W dniu 12.12.2024 o 20:57, PiteR pisze:
    >>> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
    >> oo to to mnie interesuje jak wtedy jest? jak to się czuje?
    >
    > silnikiem bardziej szarpie i nie ma mocy.
    >
    >>
    >> ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na
    >> dotyk?
    >>
    > Tak, trzeba więcej kręcić i z trudem odpala, przy benzynie będzie
    > strzelał z tłumika.

    aha ok

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: