-
1. Data: 2024-12-11 19:43:03
Temat: wielkie bu
Od: PiteR <e...@f...pl>
samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
1. z opony ucieka powietrze i została 1 atm
2. trzyma zacisk hamulcowy
3. na letnich jedziemy po śliskim
4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen
co jeszcze?
nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI
-
2. Data: 2024-12-11 20:52:51
Temat: Re: wielkie bu
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.12.2024 o 19:43, PiteR pisze:
> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
>
Od chuja pomysłów :) Co to jest za pudło?
--
Pixel(R)??
-
3. Data: 2024-12-11 21:30:51
Temat: Re: wielkie bu
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vjcqjp$1b3ob$1@news.icm.edu.pl>
user Pixel(R)?? pisze tak:
>> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
>>
> Od chuja pomysłów :) Co to jest za pudło?
1.6 8v benzyna AHL
https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silni
ki-kompletne-312565?string=silnik%201.6%20ahl&typ-si
lnika=benzynowy
Coraz gorzej zapala po 3-4 miesiącach stania.
tzn pali na dotyk ale potem jakby garnek nie palił przez pół minuty.
Jakby miał coś wypalić z siebie.
Przez 8 lat stał i nic się nie działo aż się tego lata zaczęło.
Jakby cylinder się czymś napełniał? Płynu nie ubywa, węże miękie, nie dymi na biało.
Cewka nowa.
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI
-
4. Data: 2024-12-11 23:23:52
Temat: Re: wielkie bu
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 11.12.2024 o 21:30, PiteR pisze:
>>> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
>>>
>> Od chuja pomysłów :) Co to jest za pudło?
>
> 1.6 8v benzyna AHL
> https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silni
ki-kompletne-312565?string=silnik%201.6%20ahl&typ-si
lnika=benzynowy
>
> Coraz gorzej zapala po 3-4 miesiącach stania.
> tzn pali na dotyk ale potem jakby garnek nie palił przez pół minuty.
> Jakby miał coś wypalić z siebie.
Sprawdź ciśnienie na garach + świece + kable, kable w ciemności można,
bo świecą wtedy ale nie zawsze:)
>
> Przez 8 lat stał i nic się nie działo aż się tego lata zaczęło.
Może EGR, przepustnica? Wyczyścić, sprawdzić + krokowy + lewe
powietrze...bo bywa jakaś sparszała guma i ssie :)
>
> Jakby cylinder się czymś napełniał? Płynu nie ubywa, węże miękie, nie dymi na
biało.
> Cewka nowa.
Możesz to podłączyć pod diagnostykę...bo dostępna. Jak nie masz błędów
w ECU...(fail engine)... to diagnostyka jednak pomaga. Fakt, trzeba mieć
kompa i oprogramowanie :) Dostępne na chomiku :D
--
Pixel(R)??
-
5. Data: 2024-12-12 16:20:41
Temat: Re: wielkie bu
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 11 Dec 2024 18:43:03 GMT, PiteR wrote:
> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy:
> 1. z opony ucieka powietrze i została 1 atm
To silnikowi raczej nie przeszkadza.
> 2. trzyma zacisk hamulcowy
To się koło grzeje.
> 3. na letnich jedziemy po śliskim
Wtedy wręcz odwrotnie - silnik wchodzi na obroty,
a auto wjezdza w drzewo, słup, płot, rów ..
> 4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen
A lampka "check engine się świeci"?
Tryb awaryjny ?
> co jeszcze?
> nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?
na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
J.
-
6. Data: 2024-12-12 20:57:56
Temat: Re: wielkie bu
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:12x2n9om3n76p$.5ao2y23hcs2w.dlg@40tude.net>
user J.F pisze tak:
> On Wed, 11 Dec 2024 18:43:03 GMT, PiteR wrote:
>> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy: 1. z opony
>> ucieka powietrze i została 1 atm
>
> To silnikowi raczej nie przeszkadza.
ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.
>> 2. trzyma zacisk hamulcowy
>
> To się koło grzeje.
ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.
>> 3. na letnich jedziemy po śliskim
>
> Wtedy wręcz odwrotnie - silnik wchodzi na obroty,
> a auto wjezdza w drzewo, słup, płot, rów ..
nie
kierowca czuje ze auto nie przyśpiesza, opony jeszcze nie zrywaja na
full kontaktu więc kierowca wrzuca wysoki bieg gdzie jechał na 3 teraz
wrzuca 4 i niskie obtoty używa i auto brzmi buuuuuuu.
>> 4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen
>
> A lampka "check engine się świeci"?
> Tryb awaryjny ?
nie swieci bo mały przeciek np pęknięty kolektor kreska ze zyletka nie
wchodzi wpływa na sonde ale za mało zeby komp zdecydował zapalic check
>> co jeszcze?
>> nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?
>
> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
oo to to mnie interesuje
jak wtedy jest? jak to się czuje?
ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na dotyk?
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI
-
7. Data: 2024-12-12 21:10:34
Temat: Re: wielkie bu
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vjd3f1$1bi1o$1@news.icm.edu.pl>
user Pixel(R)?? pisze tak:
>> Coraz gorzej zapala po 3-4 miesiącach stania.
>> tzn pali na dotyk ale potem jakby garnek nie palił przez pół
>> minuty. Jakby miał coś wypalić z siebie.
>
> Sprawdź ciśnienie na garach + świece + kable, kable w ciemności
> można, bo świecą wtedy ale nie zawsze:)
ou ciśnienie, załamka, zgubiłem zegar przy przeprowadzce
trzeba bedzie kupic na allegro jakis.
>> Przez 8 lat stał i nic się nie działo aż się tego lata zaczęło.
>
> Może EGR, przepustnica? Wyczyścić, sprawdzić + krokowy + lewe
> powietrze...bo bywa jakaś sparszała guma i ssie :)
kuna przeżarła moze rurke ;)
widze je czesto z balkonu
>> Jakby cylinder się czymś napełniał? Płynu nie ubywa, węże miękie,
>> nie dymi na biało. Cewka nowa.
>
> Możesz to podłączyć pod diagnostykę...bo dostępna. Jak nie masz
> błędów w ECU...(fail engine)... to diagnostyka jednak pomaga.
> Fakt, trzeba mieć kompa i oprogramowanie :) Dostępne na chomiku :D
Mam w Polsce kabel viaken.pl bez CAN do tego starego auta to sprawdzę.
Następny wypad weekendowy do PL początek marca.
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI
-
8. Data: 2024-12-16 11:43:17
Temat: Re: wielkie bu
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 Dec 2024 19:57:56 GMT, PiteR wrote:
> in <news:12x2n9om3n76p$.5ao2y23hcs2w.dlg@40tude.net>
> user J.F pisze tak:
>> On Wed, 11 Dec 2024 18:43:03 GMT, PiteR wrote:
>>> samochód robi buuuu i nie wkręca się na obroty gdy: 1. z opony
>>> ucieka powietrze i została 1 atm
>>
>> To silnikowi raczej nie przeszkadza.
>
> ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.
Tylko trochę mocniej, bo auto, wbrew sugestiom, "leci".
>>> 2. trzyma zacisk hamulcowy
>> To się koło grzeje.
> ale auto nie leci więc kierowca ciśnie mocniej.
Ale łatwo sprawdzić, ze koła gorące, dym leci, hamulec wpada, ogien
świeci ..
>>> 3. na letnich jedziemy po śliskim
>>
>> Wtedy wręcz odwrotnie - silnik wchodzi na obroty,
>> a auto wjezdza w drzewo, słup, płot, rów ..
>
> nie
> kierowca czuje ze auto nie przyśpiesza, opony jeszcze nie zrywaja na
> full kontaktu więc kierowca wrzuca wysoki bieg gdzie jechał na 3 teraz
> wrzuca 4 i niskie obtoty używa i auto brzmi buuuuuuu.
Jakas dziwna teoria.
A z drugiej strony - wszystko dobre, tylko obroty za małe, i też masz
"buuuu".
>>> 4. nieszczelnośc wydechu sonda lambda dostaje tlen
>>
>> A lampka "check engine się świeci"?
>> Tryb awaryjny ?
>
> nie swieci bo mały przeciek np pęknięty kolektor kreska ze zyletka nie
> wchodzi wpływa na sonde ale za mało zeby komp zdecydował zapalic check
To może i za mały, ąby silnik "nie leciał" ?
>>> co jeszcze?
>>> nieszczelne zawory, jeden garnek osłabł?
>>
>> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
>
> oo to to mnie interesuje
> jak wtedy jest? jak to się czuje?
tak jakoś "auto słabo ciągnie".
> ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na dotyk?
Nie byłbym taki pewny.
J.
-
9. Data: 2024-12-16 18:24:23
Temat: Re: wielkie bu
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 12.12.2024 o 20:57, PiteR pisze:
>> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
> oo to to mnie interesuje
> jak wtedy jest? jak to się czuje?
silnikiem bardziej szarpie i nie ma mocy.
>
> ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na dotyk?
>
Tak, trzeba więcej kręcić i z trudem odpala, przy benzynie będzie
strzelał z tłumika.
--
Janusz
-
10. Data: 2024-12-16 18:48:34
Temat: Re: wielkie bu
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:vjpno7$foh$1@news.chmurka.net>
user Janusz pisze tak:
> W dniu 12.12.2024 o 20:57, PiteR pisze:
>>> na 3 cylindrach, czy tam 2 z 3, auto słabo jedzie.
>> oo to to mnie interesuje jak wtedy jest? jak to się czuje?
>
> silnikiem bardziej szarpie i nie ma mocy.
>
>>
>> ale chyba wtedy zawsze jeden słaby garnek pogarsza zapalanie na
>> dotyk?
>>
> Tak, trzeba więcej kręcić i z trudem odpala, przy benzynie będzie
> strzelał z tłumika.
aha ok
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI